بانک و بیمه

ضربه های پی در پی به سهامداران بانک دی| سقوط ارزش سهام دی تا کجا محتمل است؟

بازار؛ گروه تبادل: در حال حاضر بانک دی یکی از زیان ده ترین بانک های کشور محسوب می شود. به همین دلیل مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده و نماد آن در فرابورس لغو شده است که در آینده نیز به بازار پایه منتقل خواهد شد اما تاریخ بازگشایی مشخص نیست. . ضربات پی در پی به سهامداران این بانک در همین چند هفته از تغییر مدیریت مشکوک و تاسف برانگیز تا خروج از بورس در تضاد کامل با ادعای رئیس بنیاد شهیدی است که روزگاری گمان می رفت. برای انجام این کار در دوران نامزدی ریاست جمهوری خود، بازار سهام را اصلاح کند. !

نماد د از تاریخ ۳۰ بیشتر ۱۴۰۲ به دلیل عدم رعایت مفاد ماده ۳۹ دستورالعمل پذیرش، تحویل و نقل و انتقال اوراق بهادار در بورس ایران و عدم رعایت الزامات ماده ۴۲ این دستورالعمل متوقف شده است. پذیرش اوراق بهادار در بورس ایران

نماد آن از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دلیل عدم رعایت مفاد ماده ۳۹ دستورالعمل پذیرش، تحویل و نقل و انتقال اوراق بهادار در بورس ایران و عدم رعایت الزامات ماده ۴۲ قانون اساسی متوقف شده است. دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار و بازگشایی نماد معاملاتی ناشر منوط به رعایت الزامات این ماده و کسب نظر قابل قبول یا مشروط از حسابرس یا حسابرس قانونی نسبت به گزارش‌های مالی است.

این سهم در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۳۹ تومان به ازای هر سهم زیان داشت، در حالی که سال گذشته در مجمع ۱۲ ماهه در مجمع ۳۲ تومان به ازای هر سهم زیان داشت و این نشان می دهد که شرکت مالی تعادل منفی است اگرچه در شهریورماه بانک ۲۶ ملک خود را به حراج گذاشت و توانست از فروش ۶ مورد آن ۲۴ میلیارد تومان سود کند.
از سوی دیگر هنوز یک ماه از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک دی برای تغییر مدیرعامل این بانک نگذشته است که شاهد استعفای بهمن اسکندری هستیم و شنیده ها حاکی از آن است که این استعفا به دلیل فشار سهامداران نیز بوده است. به عنوان عملکرد ضعیف بانک
بانک‌های کشور در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و در شرایط فعلی اکثر بانک‌های دولتی امتیاز زیر ۱۰ دارند، اما بانک دی همچنان با زیان‌های سنگینی مواجه است و حتی در فروش دارایی‌های مازاد خود موفق نبوده است. بخشی از آن بدهی را پرداخت کنید.
از سوی دیگر، رئیس کل بانک مرکزی بارها اعلام کرده است که مجوز بانک‌های ورشکسته لغو می‌شود و ممکن است یکی از این بانک‌ها بانک دی باشد که نه تنها در شش دوره اول نتوانسته است عدم انطباق خود را برطرف کند. ماه های امسال، بلکه عمق آن نیز افزایش یافته است.

شاید معاملات روزانه تقاضای بیشتری دارد
اکنون که نماد بانک دی از فرابورس حذف شده است، قطعا در معاملات با چالش های بیشتری مواجه خواهد شد چرا که در گام اول جو روانی منجر به افزایش عرضه سهام در روز افتتاحیه می شود و این نیز دور از انتظار نیست. از این انتظار حذف شد که قیمت سهم آفت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد.
محمود مرادی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه پذیرش این نماد به دلیل درج ماده ۱۴۰۱ لغو شد، گفت: پس از آن دامنه نماد کاهش و معاملات سهام محدود می شود. در صورت داشتن نمادهای پایه در سبد خود، کارگزاران امتیاز کمتری دریافت خواهند کرد. بنابراین برخی معامله گران پس از ورود این نماد به بازار پایه، این نماد را از سبد حذف می کنند. برداشت مقدار پول حاصل افزایش می یابد.

به گفته محمود مرادی، در شرایط فعلی نمی توان زمان خاصی را برای بازگشایی نماد دی اعلام کرد، گاهی اوقات چند هفته و گاهی تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد و زمان بازگشایی آن احتمالاً خواهد بود. تمدید شده.

وی با تاکید بر اینکه احتمال کاهش قیمت سهام بانک دی در زمان بازگشایی وجود دارد، تصریح کرد: البته این مشکل همیشه پیش نمی آید، گاهی اوقات سهامداران عمده از نماد حمایت می کنند و پس از توقف نماد دیگر مانع از آن نمی شوند. ارزش از سقوط .
مرادی درباره زمان بازگشایی این نماد گفت: در شرایط فعلی نمی توان زمان خاصی را برای بازگشایی این نماد اعلام کرد، گاهی چند هفته و گاهی تا شش ماه زمان می برد. یا بیشتر.”
از سوی دیگر نماد این بانک در بازار فرابورس بسیار پر نوسان است به طوری که در پاییز ۱۴۰۱ این نماد با قیمت ۶۰ تومان و در بهار ۱۴۰۲ با قیمت ۱۸۰ تومان معامله شد. . ماهه گفت که هیچ منطقی پشت این نوسانات وجود ندارد زیرا هیچ رویداد خاصی در گزارش مالی بانک ذکر نشده است که بازده آن را تا این حد افزایش دهد. به همین دلیل این بانک همواره تحت فشار سهامداران بوده و حتی در مجامع سال های اخیر شاهد درگیری سهامداران خرد و هیئت مدیره شرکت بوده ایم.
در حال حاضر با وجود اصلاح قیمت از ۱۸۰ تومان به حدود ۱۰۵ تومان، این بانک همچنان در معرض خطر بازگشایی در بازه زمانی یک ساله قرار دارد و بسیاری از سهامداران و فعالان بازار اطمینان دارند که این بازگشایی در شرایط فعلی قطعا محقق خواهد شد. در ۸۰. تومان می شود. بنابراین
بانک دی پس از توقف و لغو پذیرش فرابورس با چالش جدی مواجه شد و جو روانی حاکم بر سهامداران این نماد حاکی از آن است که در زمان بازگشایی با افزایش عرضه مواجه خواهد شد و احتمال حمایت از ریزش وجود دارد. برگشت می شود ۸۰ تومان.

به گزارش افق میهن، این رویه در بازار سرمایه وجود دارد که در کنار وضعیت بازار پول و وضعیت وحشتناک چندین بانک و موسسه مالی، در کنار تورم بالای ۵۰ درصد و افزایش نقدینگی، به زودی به بازار سرمایه تبدیل خواهد شد. وضعیت نگران کننده ای که رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس باید آن را بدانند. زیرا در صورت بی اعتمادی عمیق تر به این دو بازار مهم، هدف از سرمایه گذاری ایجاد بازارهای موازی به عنوان جایگزینی برای بازارهایی مانند دلار و طلا و تشویق مردم به اتخاذ این تصمیم منطقی در اقتصاد برای حفظ بازار خواهد بود. قدرت خرید این می تواند منجر به اثرات منفی و موجی برای بازارها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا