اقتصاد جهان

ضرر هنگفت شرکت های آمریکایی حامی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شبکه های زنجیره ای مک دونالد و استارباکس آمریکایی اعلام کردند که جنگ اسرائیل علیه مردم غزه و تحریم این شرکت ها از سوی مردم باعث کاهش شدید فروش این شرکت ها شده است.

رستوران زنجیره ای فست فود مک دونالد روز دوشنبه با اشاره به تاثیر تنش ها در خاورمیانه، درآمد سه ماهه چهارم را گزارش داد که کمتر از انتظارات بازار بود.

رشد فروش در شعب مک دونالد در سایر بازارها نیز ضعیف تر از حد انتظار بود. سهام مک دونالد پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم، نزدیک به ۴ درصد سقوط کرد.

یکی دیگر از شرکت های آمریکایی، کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس نیز هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل کاهش فروش داخلی و بین المللی، فروش کمتری نسبت به پیش بینی وال استریت پیش بینی کرده است.

این شرکت زنجیره ای همچنین تاثیر درگیری در غزه و همچنین افزایش تخفیف های ارائه شده توسط رقبا در بازارهای خارج از آمریکا را دلیل این کاهش فروش عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، مک‌دونالد و استارباکس از جمله چندین برند غربی هستند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی، کمپین‌های تحریم و بایکوت را از سوی مردم جهان علیه آنها انجام داده‌اند.

مک دونالد گفت که این شرکت در کشورهای مسلمان مانند مالزی و اندونزی و همچنین فرانسه که بیشترین جمعیت مسلمان را در اروپای غربی دارد، فروش ضعیف تری داشته است. مک دونالد هیچ تاثیری بر فروش داخلی خود ذکر نکرده است.

استارباکس هفته گذشته اعتراف کرد که تحریم ها و تحریم ها به فروش آن نه تنها در خاورمیانه بلکه در ایالات متحده نیز لطمه زده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا