بانک و بیمه

ضریب نفوذ بیمه در اردبیل معادل ۱.۸ درصد است

فرامرز آزاد در گفت و گو با خبرنگار بازار تشریح کرد: ۲۱ شرکت بیمه و صندوق بیمه در استان اردبیل فعالیت خود را در حوزه بیمه ارائه می کنند که تلاشی برای گواهی ارتقای خدمات به گروه هدف است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از نظر پرداخت غرامت و وصول وجوه بیمه ای در رتبه بیست و چهارم کشور قرار دارد، بنابراین حق بیمه دریافتی در این استان در سال گذشته یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

پرداخت حق بیمه کارخانه های بزرگ تهران اردبیل بر عهده استان می باشد

رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد از این وجوه به صورت غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد و تلاش کردیم تا پرداخت ها در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

آزاد افزود: استان اردبیل از نظر توسعه اقتصادی و شاخص های تولید ناخالص جزو کم برخوردارترین استان ها است و بر این اساس وضعیت بیمه ای مطلوبی نداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بسیاری از کارخانه ها، شرکت ها و صنایع بزرگ در این استان تولید می کنند اما حق بیمه خود را در تهران پرداخت می کنند که این ظلم به استان است.

آزاد با اشاره به شاخص های کلیدی بیمه و جایگاه پایین استان ادامه داد: در استان اردبیل از ۱۷۶ میلیارد تومان حق بیمه تنها یک درصد پرداخت شد و یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شد.

وی سرانه پرداختی بیمه در این استان را ۱۴ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این سرانه در کشور بیش از ۲۱ میلیون ریال است.

ابراز تأسف از رفتار برخی شرکت های بیمه در پرداخت غرامت به بیمه شدگان با تاخیر

آزاد افزود: در این استان ۲۲ شرکت بیمه با ۲۷۷ نفر پرسنل فعالیت می کنند که ۱۱ نمایندگی حقوقی و ۷۷۵ بنگاه معاملات ملکی و ۷۰ نمایندگی بیمه عمر هستند.

وی با ابراز تأسف از رفتار برخی شرکت های بیمه در پرداخت دیرکرد غرامت به بیمه شدگان، گفت: متأسفانه برخی شرکت ها مبلغ ناچیز ۶۰ میلیون تومانی را در ۶ تا ۸ قسط پرداخت می کنند که این بزرگترین ظلم در حق بیمه بیمه شدگان است.

آزاد در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: فعالیت خود را در این استان با اصلاح قانون صندوق خسارت های بدنی و تلاش برای پرداخت غرامت آغاز کرد.

وی تصریح کرد: پس از اعلام این صندوق به دلیل پرداخت دیه زندانی در زندان های استان وجود ندارد و این صندوق با پرداخت به موقع توانست زندانیان جرایم رانندگی و حوادث را از زندان آزاد کند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان اردبیل گفت: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان مطالبات در استان اردبیل از طریق این صندوق پرداخت شد و تلاش ها برای تقویت فعالیت های صندوق ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا