ترندهای روز

طرح ناسا برای علاقمندان: نام خود را به ماه بفرستید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

ناسا از علاقه مندان دعوت کرده است تا نام خود را با مریخ نورد روباتیک Viper به سطح ماه ارسال کنند.

ماه‌نورد ناسا که با نام «کاوشگر تحقیقاتی کشف مواد فرار» یا «VIPER» شناخته می‌شود، مأموریتی را به قطب جنوبی ماه برای کشف اسرار آب در ماه و درک بهتر محیطی که ناسا قصد دارد اولین زن باشد، آغاز خواهد کرد. کاوش. و اولین فرد رنگی را از طریق برنامه Artemis در آن قرار دهید.

به گفته ناسا، آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم دعوت کرده است تا نام خود را با مریخ نورد Viper ارسال کنند. به عنوان بخشی از کمپین Send Your Name With Viper، ناسا اسامی را تا ۱۵ مارس ساعت ۱۱:۵۹ صبح به وقت شرقی می پذیرد. پس از جمع آوری اسامی، ناسا آنها را به مریخ نورد متصل می کند.

همچنین، وب‌سایت ناسا به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا یک سوغات مجازی از جمله کارت پرواز ماموریت Viper را با نام خود روی آن ایجاد و دانلود کنند تا تجربه را حفظ کنند. ناسا شرکت کنندگان را تشویق کرد تا با استفاده از هشتگ #SendYourName درخواست های خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

“نیکولا فاکس” (نیکولا فاکس)، معاون مدیر “ماموریت علمی” در مقر ناسا، گفت: “با Viper، قصد داریم قسمت هایی از سطح ماه را که قبلاً کسی از آن بازدید نکرده است، بررسی و کاوش کنیم.” با این کمپین، ما از جهان دعوت می کنیم تا بخشی از این سفر پرمخاطره و در عین حال پر ارزش باشد. به زمانی فکر کنید که Viper در حال گشت و گذار در زمین ناهموار قطب جنوبی ماه بود و داده های ارزشمندی را جمع آوری می کرد. این به ما در درک بهتر تاریخ ماه و محیطی که قصد داریم فضانوردان آرتمیس را به آن بفرستیم کمک می کند.

طرح ناسا برای علاقه مندان:

مریخ نورد افعی

این کمپین، مانند سایر پروژه های ناسا، به ده ها میلیون نفر اجازه می دهد تا نام خود را همراه با ماموریت آرتمیس ۱، چندین کاوشگر مریخ و ماموریت آتی اروپا کلیپر به فضا بفرستند. این بر اساس سنت طولانی آژانس برای ارسال پیام های الهام بخش با فضاپیماهایی است که منظومه شمسی ما و فراتر از آن را کاوش کرده اند.

دانیل اندروز، مدیر پروژه وایپر در مرکز تحقیقات ایمز ناسا، می گوید وایپر می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. این اولین ماموریت در نوع خود است که درک ما را از نحوه برداشت منابع ماه برای حمایت از حضور طولانی مدت انسان در ماه گسترش می دهد.

برای افزودن نام خود به مریخ نورد Viper، به وب سایت ناسا مراجعه کنید.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا