فناوری

طرح پیشنهادیِ دو وزیر اسرائیلی برای کوچ اجباری ساکنان غزه به کشور آفریقایی کنگو / غرب واکنش منفی نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

اظهارات بتسالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بنگویر وزیر امنیت ملی اسرائیل که از دولت خواستار ارائه راهکارهایی برای تشویق ساکنان غزه به مهاجرت به کشورهای دیگر شدند، همچنان با واکنش منفی رژیم صهیونیستی مواجه است. . کشورهای غربی.

پس از انتقاد آمریکا، فرانسه و آلمان از دو وزیر اسرائیلی در روزهای گذشته و تاکید بر ادامه زندگی فلسطینی ها در نوار غزه، وزارت خارجه هلند در بیانیه ای سخنان این دو وزیر را “غیر مسئولانه” خواند. ۱۴ ژانویه.

لرد طارق احمد، وزیر دولت انگلیس در امور خاورمیانه نیز چهارشنبه شب در کانال X سخنان دو وزیر اسرائیلی را محکوم کرد و نوشت: هیچ فلسطینی نباید هدف تهدید آوارگی اجباری قرار گیرد. غزه بخشی از کشور آینده فلسطین.

دولت اسلوونی نیز در بیانیه ای در ۱۴ ژانویه نوشت: مهاجرت فلسطینی ها به خارج از نوار غزه برخلاف قوانین بین المللی است و راه حل دو کشوری (تشکیل دولت فلسطین در کنار اسرائیل) را به خطر می اندازد.

عربستان سعودی نیز در ۱۴ ژانویه به گروه کشورهایی پیوست که اظهارات دو وزیر اسرائیلی را محکوم کرده اند.

با این حال، به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، نهادهای این رژیم در حال مذاکره با کنگو و سایر دولت های جهان برای پذیرش تعدادی از ساکنان غزه هستند.

به گزارش تایمز اسرائیل، کنگو از نظر جامعه جهانی کشوری با سطح بالایی از نابرابری است و بر اساس برنامه جهانی غذا، بیش از ۵۲ درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش یدیعوت آحرونوت، عفت ششابیتون، یکی از اعضای کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت که دو وزیر مذکور با بیان «جملات غیرمسئولانه» به اسرائیل آسیب می رسانند.

میکی زهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که از اعضای حزب لیکود است، روز ۱۴ ژانویه در گفتگو با یدیعوت آحارونوت اظهارات دو وزیر ائتلاف دولتی را غیرواقعی خواند.

زوهر گفت: «حتی اگر چنین ایده هایی وجود داشته باشد، نباید علنی شود. اما وی از احتمال احیای شهرک های اسرائیلی در غزه به عنوان پیشنهادی که باید مورد بررسی قرار گیرد، استقبال کرد.

از سوی دیگر دیوان بین المللی لاهه اعلام کرد که درخواست دولت آفریقای جنوبی برای بررسی احتمال ارتکاب «جنایت جنگی» را به هفته آینده موکول کرده است.

بر اساس بیانیه این دادگاه، این جلسات از ۲۱ ماه جاری در لاهه آغاز می شود. اسرائیل در رویکردی غیرعادی اعلام کرده است که برای دفاع از اقدامات خود در جنگ کنونی در این دادگاه حاضر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا