ورزشی

علت رأی خاص کمیته انضباطی و درخواست بازیکنان برای جریمه‌شدن!

محمد حسنوند درباره دلایل صدور رای بازی پرسپولیس و سپاهان و محرومیت تماشاگران آقا در بازی برگشت فصل آینده و جرایم مالی هر دو باشگاه و محرومیت تعدادی از لیدرها گفت: متاسفانه یک تخلفات متوالی در این بازی رخ داد که بی سابقه بود گاه اتفاقات بدی در مسابقات این دو تیم رخ داد و در مواردی منجر به نابینایی یک سرباز و مرگ یک هوادار شد. این بار هم این اتفاقات تکرار شد و رفتارهایی که در فرهنگ ایرانی وجود ندارد و مغایر با شئون اسلامی است صورت گرفت.

وی ادامه داد: ناظران بازی و ناظر انتظامی این موارد را گزارش کردند و بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. به همین دلیل کمیته انضباطی در راستای وظایف قانونی خود پرونده تشکیل داد. ما این فرصت را به هر دو باشگاه دادیم تا دفاعیات خود را ارائه کنند و در جلسه حاضر شوند. همچنین روند رسیدگی ها نشان داد که تخلفی از سوی هواداران دو تیم صورت گرفته که بر این اساس جریمه های مالی برای باشگاه ها و لیدرهایی که نقش تحریک آمیز داشتند در نظر گرفته شد.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بخشی هم مربوط به انجام بازی بدون تماشاگر بود که به عنوان مثال در مسابقات فصل گذشته این دو تیم سابقه داشت با این تفاوت که چون این بار زنان در ورزشگاه حضور داشتند و مقصر نبودند، فقط مردان از بازی های آینده محروم شدند و مقرر شد مسابقات رفت و برگشت با حضور هواداران بانوان برگزار شود. هدف از صدور این حکم، فراهم آوردن زمینه برگزاری مسابقات بر اساس اخلاق ورزشی و ایجاد فضای اخلاقی خوب روی سکوها و زمین مسابقه بود.

حسنوند در پاسخ به اینکه هر دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به این تصمیم اعتراض کردند، گفت: کمیته انضباطی یک رکن شبه قضایی است. ما بر اساس اصول و رویه هایی که داریم رای می دهیم. آرای ما بر اساس گزارش مسئولان مسابقه است. در جای بعدی به فیلم ها، اظهارات متخلفان و مستندات طرفین اشاره می کنیم. آرای ما بر اساس این اسناد و گزارش ها بود. احزاب ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند، اما ما هر طرفی را که تخلف می کرد و فقط به خاطر جلب رضایت یک طرف مجازات می کردیم. ما طرف مقابل را جریمه نکرده ایم.

وی در خصوص ضمانت اجرایی احکام کمیته انضباطی و اینکه آیا امکانات لازم برای جلوگیری از ورود متخلفان به ورزشگاه ها در لیگ ایران وجود دارد، گفت: ضمانت اجرایی در مورد بازیکنان و مربیان مشخص است. جرایم نقدی باید در زمان عقد قرارداد حل و فصل شود اما بحث ممنوعیت ورود به ورزشگاه زیاد بود. ما هم به دنبال راه حل اجرایی هستیم، راهکارهای مختلفی مانند مسدود شدن کد ملی این افراد در سامانه سازمان لیگ و عدم امکان خرید بلیت وجود دارد. راه دیگر اجرای این حکم با همکاری باشگاه هاست. این افراد لیدر باشگاه ها هستند و با همکاری باشگاه ها و سازمان لیگ می توان این آرا را اجرایی کرد.

در بخشی از رای کمیته انضباطی، پرونده تخلف رئیس کانون هواداران باشگاه سپاهان مفتوح است. یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال به تسنیم گفت: از طریق مدیرعامل باشگاه ها لیدرها را شناسایی کردیم. در مورد لیدر یکی از باشگاه ها متاسفانه رئیس کانون هواداران آن باشگاه همکاری نکرد و هویت برخی از آنها هنوز مشخص نشده است اما قطعا با همکاری نهادهای رسمی آن افراد قرار خواهند گرفت. شناسایی و حکم آنها صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا