اقتصاد جهان

غول انرژی آمریکا بعد از 55 سال از دریای شمال خارج شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، غول انرژی آمریکایی شورون مانند چند شرکت نفت و گاز دیگر در سراسر جهان به دلیل ادامه مناقشه مالیاتی از فعالیت در دریای شمال کناره گیری کرده است.

پس از اینکه جرمی هانت وزیر دارایی بریتانیا درخواست شرکت‌های نفت و گاز را برای مسدود کردن مالیات «با سود بادآورده» رد کرد، شورون آخرین شرکتی است که از تجارت دریای شمال خارج شد. این اقدام پس از ۵۵ سال فعالیت در این حوزه صورت گرفت.

این شرکت گفت که این تصمیم را پس از بررسی دقیق عملیات خود در سراسر جهان گرفته است تا مشخص کند کدام یک از کسب و کارها و دارایی هایش رقابتی باقی می مانند و در موقعیتی قوی برای مقابله با چالش های آینده هستند.

در همین حال، شورون ارتباط مستقیم این تصمیم با قوانین مالیاتی فعلی بریتانیا را تکذیب کرد.

این شرکت گفت که دارایی هایی از جمله خط لوله نینیان، پایانه Solom Vo و خط لوله صادرات گاز منطقه ای جزایر شتلند را واگذار خواهد کرد.

یکی از اقدامات حمایتی درخواستی شرکت‌های نفت و گاز، توقف اجرای قانون مالیات‌های بادآورده اخیر بود که منجر به مشمول مالیات تا ۷۵ درصد از سود این شرکت‌ها شد.

برخی از شرکت‌ها مانند EnQuest تا ۱۱۳ درصد مالیات دریافت می‌کردند زیرا آنها فقط سود حاصل از تولید نفت و گاز را هدف قرار می‌دادند و سایر هزینه‌ها را در بخش‌های دیگر در نظر نمی‌گرفتند.

بر اساس این گزارش، سایر شرکت های انرژی مانند شل، هاربر انرژی و بریتیش پترولیوم نیز اخیرا به دلیل قوانین مالیاتی، سهام خود را کاهش داده یا از حفاری دریای شمال خارج شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا