فراز و فرودهای اتاق بازرگانی گیلان
اتاق بازرگانی ، به عنوان یکی از ریشه ترین رکود ترین بخش خصوصی ، باید تغییراتی در ساختار خود ایجاد کند تا نقش مؤثر در برنامه ریزی ، اولویت بندی و توسعه استان داشته باشد.
با توجه به بانک اطلاعاتی Diarmirza ، یکی از مخاطبان Diarmirza نوشت:
۱۹ اردیبهشت ماه ۶ بود که قاسم رضیان ، با اعضای اتاق بازرگانی گیلان ، پس از پنج سال ، هادی را با تیزهوش تابان در اتاق گیلان شکست داد و رئیس اتاق بازرگانی شد.
rezaian تا ۱ بهمن سال ۲ مسئول اتاق بازرگانی گیلان بود. وی مسئول اتاق بازرگانی در یک زمان دشوار بود ، زیرا وی نیاز به تجزیه برنامه های خود داشت و برای برخی از مداخلات اتاق بازرگانی گیلان ایستادگی می کرد ، که در طی آن توصیه های برخی از اعضای اتاق در اتاق های حفظ اتاق نگه داشته می شد.
رضایان ، در طی یک دوره مسئولیت اتاق گیلان ، یک دوره دشوار و چالش برانگیز را پشت سر گذاشت و از بحران های سنگین عبور کرد ، اما نقطه عطف وی سرعت ساخت اتاق بازرگانی بود که رسماً در دوره خود ساخت اتاق بازرگانی گیلان را آغاز کرد و پس از آن ، او در مرحله اول بود.
اتاقی که سالها در منفعل بوده است. وی از سال ۴ در بسیاری از گروه های کاری فعال شده و موقعیت خود را تثبیت کرده است.
پس از رسیدن سازمان نظری برای اولین بار در اتاق گلیلان ، گروه های کارگری تخصصی به طور رسمی تدوین شدند و بیش از ۵ گروه کاری تخصصی توسط استان و قوه قضاییه به رسمیت شناخته شدند و حتی اعتبار آن را نیز دریافت کردند.
اتاق گیلان از دوره یازدهم فراز و نشیب های زیادی در آن قرار گرفته است. سید جالیل جلالیفر ، یکی از فعالان اقتصادی ایران در امور روسیه و چهره ای مشهور در امور اقتصادی روسیه ، با هادی تابان تابان به چالش کشیده شد و این چالش باعث ایجاد ضربه مهلکی به اتاق بازرگانی گیلان شد ، زیرا راه حل های ارزشمند وی هرگز دیده نشد.
شخصی که می تواند با آگاهی از بازار روسیه ، ظرفیت عالی خود را به اتاق گیلان فراهم کند ، متأسفانه پایتخت ها از ظرفیت خود استفاده می کردند و اتاق گیلان به جای فرصت ها وقت خود را در گیلان گذراند.
رضا احمدی ساراوانی اخیراً در یادداشتی نوشته بود. “اگر می خواهد در اتاق بازرگانی موفق شود ، باید آن را به یک اتاق فکر تبدیل کند و افرادی را که در حال فکر کردن و تمرین هستند ، نیاز داشته باشد.
اتاق بازرگانی ، به عنوان یکی از ریشه ترین رکود ترین بخش خصوصی ، باید در ساختار خود تغییراتی ایجاد کند تا نقش مؤثر در برنامه ریزی ، اولویت بندی و توسعه استان و خروج از یک صادرکننده کارت عضویت صرف و کارت ویزیت و یک موسسه چابک در زمینه تولید اندیشه ، برنامه ها و آمار داشته باشد.
پیوند مفقود شدن مؤسسات مدنی بخش خصوصی بدون شک برنامه ریزی است. بنابراین ، مؤسساتی مانند اتاق بازرگانی باید برنامه ها و برنامه های مختلفی را برای توسعه استان خود تهیه و ارائه دهند. پروژه های مبتنی بر شرایط ، امکانات و تنگناها استان.
در این حالت می توان انتظار داشت که اتاق بازرگانی ماهیت را تغییر داده و به یک موسسه هوشمند و مرجع برای سایر دستگاه های مطابق با توسعه استان تبدیل شود.
اگر بخواهد نام خود را ادامه دهد ، سازمان نظری باید تغییر کند.
او باید از افکار و پزشکان بهره ببرد و اولین قدم در این جهت ایجاد تغییراتی در همان اتاق بازرگانی است … “
بنابراین ، واضح است که رئیس اتاق بازرگانی گیلان ، که در بخش تولید ، کارآفرینی و بازار ، تجارت خود را در یک نقطه مطلوب سرمایه گذاری و تولید قرار داده است و اکنون یکی از کارآفرینان بزرگ در صنعت تولید و توزیع است و در کوتاه مدت ، اتاق بازرگانی جدید می تواند توسط اتاق کمر گلان هدایت شود! و با حمایت اعضای اتاق بازرگانی گیلان ، برخی از گره های تجارت و تولید گیلان را باز کنید و خوشبختانه دیدگاه برخی از مقامات و مقامات یک تصمیم گیرنده بسیار مثبت و امیدوار کننده است!