بانک و بیمه

فراوانی تبلیغات برای سخت ترین تسهیلات؛ دریافت قرض از مردم، برای پرداخت وام به مردم!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: امروزه ، بازار پرداخت وام های تبلیغاتی بدون بهره و در قالب وام بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، از فضای مجازی گرفته تا تابلوهای شهری ، تابلوهای توجه ، توزیع بروشور ، حتی برچسب در طبقه خیابان و دیوارها ، وام ها تبلیغ می شوند از ۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان. اگرچه اعلام شده است که هیچ سودی وجود ندارد و به صورت ۴ ٪ هزینه پرداخت می شود ، اما در پشت این موارد مانند اعتبارسنجی ، امتیازات معادل ، ضمانت نامه ، پول خواب در بانک و غیره وجود دارد. تعداد آنها را محدود کنید. متقاضیان وام قرض الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، بنابراین بعید است افراد زیادی بتوانند چنین وامی دریافت کنند.

از طرفی وام قرض الحسنه تعریف خاص خود را دارد به طوری که متقاضی وام اندک می تواند با دریافت این پول مشکل ضروری خود را با این وام حل کند نه اینکه بانک در ابتدا مبالغی را از او برداشت کند تا دریافت وام باید در ازای پولی که به حساب بانکی واریز و برداشت می‌شود، پس از گذشت چند ماه، وامی معادل یا بیشتر از پیش‌پرداخت به او بپردازد. رویکردی که به طور طبیعی برخی دانشمندان آن را مشکوک می دانند. به هر حال اکنون نه تنها بانک های قرض الحسنه بلکه برخی بانک های دیگر نیز با تبلیغات گسترده اقدام به پرداخت کارمزد وام قرض الحسنه کرده اند.

بسیاری از بانک ها از یک سو به دلیل کمبود منابع و کاهش سپرده ها در سال های اخیر و از سوی دیگر به دلیل وجود شکاف عمیق بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم، شرایط مناسبی برای وام دهی ندارند. آنها بسیار مایل به قرض گرفتن پول در قالب وام از بانک برداشت. و گزینه های آنها با نرخ سود بانکی محدود نمی شود

اکثر بانک ها به دلیل محدودیت منابع قادر به بازپرداخت وام نیستند

البته بسیاری از بانک ها به دلیل کمبود منابع و کاهش سپرده ها در سال های گذشته شرایط وام دهی مناسبی ندارند. از سوی دیگر، از آنجایی که فاصله زیادی بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم وجود دارد، چندان تمایلی به برداشت پول از بانک در قالب وام و تسهیلات با نرخ سود بانکی پایین ندارند. بانک ها به خوبی می دانند که با منابعی که در اختیار دارند می توانند سودهای قابل توجهی به دست آورند. اما قطعاً از پرداخت وام و تسهیلاتی که سود چندانی برای بانک ندارد اجتناب می کنند، به استثنای وام های اقساطی که خیلی سریع و آسان به متقاضیان پرداخت نمی شود.

در هر صورت روند دریافت وام از سیستم بانکی به قدری سخت و پیچیده است که اکثر متقاضیان به دلیل شرایط سفت و سخت پرداخت وام، دست خالی و ناامید از شعب خارج می شوند. اما وام هایی که باید به صورت وام های خرد و بدون ضامن و از طریق اعتبار سنجی داده شود و بانک ها موظف به پرداخت آن هستند، فقط برای افرادی معنا پیدا می کند که دارای منابع مالی، شغل دائم یا اعتبار لازمی است که بانک می خواهد، می خورد. و آنهایی که واقعاً نیازمند هستند از برخی جهات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و شاید بی‌فایده باشند، زیرا پشتیبانی لازم برای دریافت چنین وامی را طبق تعریف ندارند.

هر کسی می تواند به راحتی و به سرعت از امتیاز اعتبار قرض الحسنه بهره مند شود، زیرا بانک های پرداخت کننده شرایطی را برای اعطای این نوع وام ها در نظر گرفته اند تا در هنگام انجام چنین معامله ای متحمل ضرر نشوند و همچنین از انجام این کار جلوگیری کنند. برای اعطای این وام همراه با نوع وام که شرایط لازم را دارد

دست نیازمندان واقعی کم اعتبار!

از آنجایی که بازپرداخت وام قرض الحسنه در حال حاضر به صورت گسترده در و دیوار اعلام شده است، با توجه به اینکه سیستم بانکی شرایطی را برای همه متقاضیان به ویژه نیازمندان واقعاً نیازمند است، امکان دریافت این وام وجود ندارد. بازپرداخت این نوع وام ها . وام همانطور که از نامش پیداست قرض الحسنه است اما دریافت وام بدون سپرده گذاری یا استقراض در بانک امکان پذیر نیست. روشی که البته به نظر می رسد مشابه بازپرداخت وام اندک باشد، قرض الحسنه و البته با سود ۴ درصد نام دارد، اما شرایط پرداخت از بازپرداخت وام کم هم سخت تر است.

علی اصغر قیمی نیا استاد دانشگاه و کارشناس اقتصاد اسلامی و پولی در گفتگو با خبرگزاری بازار درباره پرداخت وام قرض الحسنه با سود کارمزد ۴ درصد که هم اکنون در آگهی های بسیاری در سطح شهر قابل مشاهده است. ، گفت: شرایط خاصی برای این نوع وام اعمال می شود و همه نمی توانند به راحتی و فوری از آن بهره مند شوند، زیرا بانک های پرداخت کننده شرایطی را برای اعطای این نوع وام ها در نظر گرفته اند تا در هنگام انجام چنین معامله ای متحمل ضرر نشوند، اما همچنین افرادی که چنین وامی اعطا می کنند باید با کسانی که شرایط و توان مالی لازم را دارند برای واریز وجه در بانک همراهی کنند.

به نظر می‌رسد رویکردی که بانک‌ها برای اعطای وام در پیش گرفته‌اند، منوط به این است که وام‌گیرنده ابتدا باید به صورت وام در اختیار بانک قرار دهد و پول به هر میزان که باشد به مدت چهار ماه پس از دریافت سود در بانک بماند. بنابراین بانک مسئولیتی در قبال چنین رویدادی ندارد. همچنین به متقاضی وام با دوره بازپرداخت یک ساله یا بیشتر ارائه دهید

به شرط واریز وام به حسابتان وام بگیرید

وی تصریح کرد: بانک هایی که وام قرض الحسنه را پرداخت می کنند، متقاضیان این نوع وام را ملزم به داشتن سپرده بدون بهره می دانند که باید به صورت وام در اختیار بانک قرار گیرد تا پس از چند روز این وام را انجام دهند. ماه ها برای برخورداری از امتیاز پولی که در بانک سپرده گذاری کرده اند، افزود: به نظر می رسد چنین رویکردی منوط به این است که وام گیرنده ابتدا باید پولی را به صورت وام در اختیار بانک قرار دهد، به ازای هر مبلغی ۴ اینچ است. بانک برای ماه ها بدون دریافت سود، بنابراین در ازای چنین عملیاتی بانک به متقاضی وام با بازپرداخت یکسال یا بیشتر می دهد.

این کارشناس پول اضافه کرد: به گفته برخی از دانشمندان، پرداخت چنین وامی به دلیل مشروط بودن قرارداد قرض الحسنه مشکوک است، زیرا به شرط پیش پرداخت وام گیرنده نباید به متقاضی وام اعطا شود. پول روی نیمکت بعد از مدتی ماه را می توان از این طریق وام داد. البته به دلیل محدودیت منابع و کاهش سپرده ها، اکثر بانک ها شرایط مساعدی ندارند و عموماً ناراضی هستند. اما پرداخت وام باید برای آنها مقرون به صرفه باشد، در چنین شرایطی وام اعطا می شود.پرداخت وام به صورت وام باید با درآمد متقاضی انجام شود.

اکنون بانک ها مجبور به بازپرداخت وام هستند. همانطور که گفته شد، متقاضی وام در صورت تمایل به اعطای وام یا تسهیلات، ابتدا باید سپرده بدون بهره نزد بانک بگذارد تا بانک کارمزد وام خود را در دفتر مرکزی بانک دریافت کند تا ردیفی ایجاد شود. اعتبار. به این ترتیب وام به متقاضیان داده می شود

با جمع آوری منابع به عنوان پیش پرداخت، یک خط اعتباری برای بازپرداخت وام دریافت کنید!

قائمی نیا تصریح کرد: با هدف شفاف سازی عملکرد بانک ها و به منظور کنترل تورم و نقدینگی، نظام بانکی موظف به ارائه گزارش های مالی و تعادل در سطوح دارایی ها و بدهی ها است. بانک ها با مشکل کمبود منابع و نارضایتی مواجه هستند زیرا بانک مرکزی دیگر مانند گذشته از بانک ها در تامین منابعی مانند اضافه برداشت حمایت نمی کند. در چنین شرایطی اکنون بانک ها در صورت تمایل به ارائه وام یا تسهیلات به متقاضی، مجبور به بازپرداخت وام هستند. همانطور که گفته شد، وام در ابتدا بدون بهره نزد بانک سپرده می شود تا بانک با افزایش کارمزد وام نزد بانک مرکزی، خط اعتباری ایجاد کند و از این طریق بتواند برای متقاضیان وام صادر کند.

بر اساس این گزارش رقابت بانک ها در سال های اخیر بر سر نرخ سود سپرده ها بوده است. اما از آنجایی که میزان سپرده ها کاهش یافته و منابع بانک ها محدود است، اکثر آنها به دلیل رویکرد جدید، وام در ازای سپرده را به شیوه ای جدید ارائه می دهند، پرداخت می کنند، اما شرایط وام دهندگان به بانک است. به اعتبار اخذ شرایط و داستان های متفاوتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا