اخبار بورس

فروش ۲ هزار میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول در مزایده سازمان اموال تملیکی

مدیرکل حقوقی املاک استان البرز سازمان حقوقی املاک استان البرز:

مدیر کل املاک استان البرز گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اموال غیرمنقول و بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال اموال منقول را از طریق مزایده عمومی به مردم واگذار کردیم.

علیرضا حسن علیپور مدیر کل سازمان اموال استان البرز در گفتگو با افق میهن، توضیح داد: سازمان جمع آوری و فروش املاک به دلایل هزینه ای مجبور به داشتن انبارهای اختصاصی بود. زیرا ما باید انبارهای خود را برای نگهداری کالا تطبیق دهیم.

وی افزود: عملیات ۴ سوله به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع در مجموع ۱.۳ هکتار زمین به سازمان املاک واگذار شد.

حسن علیپور در این خصوص ادامه داد: کالاهای موضوع قانون جاری، کالاهایی است که به استناد ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ظن قاچاق توسط مراجع بازپرسی از طریق مراجع قضایی ضبط شده است. بر اساس این ماده کالا باید سریعاً به انبارهای اموال استان یا محل تحویل شود و سازمان اموال بدون توجه به اینکه آرای صادره به نفع دولت باشد یا به نفع متهم، نسبت به پیگیری این کالاها اقدام کند. در مورد.

مدیرکل املاک استان البرز تصریح کرد: همچنین کالایی که در صورت برائت یا استرداد کالا به نفع متهم صادر شده است به صاحب مال مسترد و کالا صادر می شود. بازگشت.

وی در خصوص کالاهای موجود در گمرک اظهار داشت: کالاهایی در گمرک داریم که طبق ماده ۳۴ قانون گمرک متروکه گزارش شده است. این کالاها کالاهای تجاری هستند که صاحبان آن از مبادی ورودی رسمی وارد کشور شده اند.

حسن علیپور درباره برگزاری مزایده گفت: دو حراج عمومی و یک حراج اینترنتی داریم. ما هر ماه یک حراج عمومی برگزار می کنیم که در آن کالاها به صورت عمده جمع آوری می شوند و هر ماه حراج عمومی در یک تاریخ مشخص یعنی تقویم سالانه برگزار می شود. همزمان حراج های ویژه اقلام ویژه نیز انجام می شود.

وی درباره جزئیات فروش اموال منقول و غیرمنقول افزود: ۱۱۷ پرونده در دست بررسی در حوزه کالاهای خاص داریم. البته مبلغ بالاتر بود. ۱۷۹ پرونده بررسی و مختومه شد. امسال ۵۰۰ میلیارد ریال املاک را در مزایده عمومی به مردم واگذار کردیم.

مدیر کل املاک استان البرز گفت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال اموال منقول فروخته ایم. کمتر از سه ماه است که چهار انبار را تحویل گرفته ایم. از اواخر شهریور انبارها را تحویل گرفتیم و کالاهایی را که در انبارهای قبلی بود بارگیری و در انبارهای جدید جایگزین کردیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا