اقتصاد جهان

فشار صهیونیست ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از الجزیره، پس از آن که برخی از کاربران آیفون با استفاده از کلمه “اورشلیم” در پیام رسان های خود، با پیشنهاد ایموجی پرچم فلسطین مواجه شدند، موجی از انتقادات صهیونیست ها متوجه شرکت اپل شد و شرکت به سرعت اعلام کرد که «اشکال» را برطرف خواهد کرد.

غول فناوری ایالات متحده روز پنجشنبه این پیشنهاد را ناشی از یک مشکل نرم افزاری دانست که برخی از کاربران در آخرین به روز رسانی iOS برای گوشی ها تجربه کردند و گفت که این پیشنهاد عمدی نبوده است.

به نظر نمی‌رسد که همه کاربران را تحت تأثیر قرار داده باشد، زیرا آن‌ها در ایالات متحده می‌گویند که پس از تایپ کلمه Jerusalem، پیشنهاد شکلک را دریافت نکرده‌اند.

راشل رایلی، مجری تلویزیونی بریتانیایی، ایموجی پرچم فلسطین را در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرد که بحث‌های طولانی‌مدتی را در مورد اینکه آیا اسرائیلی‌ها یا فلسطینی‌ها حق دارند بیت‌المقدس را پایتخت خود بنامند، به راه انداخت.

رهبران فلسطینی بیت المقدس شرقی را پایتخت کشور آینده خود می دانند.

رایلی در بیانیه ای گفت: «وقتی پایتخت اسرائیل، بیت المقدس را تایپ می کنم، پرچم فلسطین توسط آخرین نسخه سیستم عامل اپل پیشنهاد می شود.

وی مدعی شد: نشان دادن استانداردهای دوگانه در قبال اسرائیل نوعی یهودی ستیزی است که به نوبه خود نوعی نژادپرستی علیه یهودیان است.

رایلی این پست را با عنوان “زن یهودی” امضا کرد و گفت: “لطفا توضیح دهید که آیا این یک اقدام عمدی توسط شرکت شما است یا اینکه کنترلی بر برنامه نویسان متقلب ندارید.”

این اظهارات در زمانی بیان می شود که سازمان ملل و اکثر اعضای جامعه بین المللی عملاً اورشلیم را دو شهر می دانند و بیت المقدس شرقی – از جمله شهر قدیمی – را بخشی از کرانه باختری رود اردن می دانند که سرزمین فلسطین محسوب می شود و توسط اسرائیل اشغال شده است. نقض قوانین بین المللی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا