محیط زیست

فعالیت سامانه بارشی در مناطق مستعد کشور تا ۱۳ فروردین

به گزارش خبرگزاری افق میهن، سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران، رعد و برق، برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، وزش باد شدید، گرد و خاک در برخی نقاط، نقاط مستعد تگرگ، در جاده های کوهستانی و گردنه های همراه با مه هشدار داد. او از شنبه تا دوشنبه هفته آینده اعلام کرد.

بر اساس این هشدار، طی روز شنبه (۱۱ فروردیننیمه شمالی اردبیل، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان فارس طی روز یکشنبه (۱۲) فروردین) چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی استان های فارس و کرمان، جنوب یزد، ارتفاعات استان های تهران، سمنان، البرز، گیلان و مازندران طی روز دوشنبه (۱۳) فروردین) چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان های البرز، تهران، سمنان و مازندران تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار دارند.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال ها و کشاورزی وجود دارد. محصولات

در این شرایط دقت در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، دقت در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی اجرایی و امدادی توصیه می شود. آژانس ها و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها. اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا