فناوری

قابلیت هوش مصنوعی Recall برای ویندوز ۱۱ معرفی شد؛ دیگر چیزی را فراموش نمی‌کنید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مایکروسافت در مراسم امشب خود از ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای رایانه های شخصی نسل جدید به نام Recall رونمایی کرد. این ویژگی که قبلاً در گزارش‌ها با کد AI Explorer دیده می‌شد، به داده‌های رایانه و نرم‌افزار شما دسترسی پیدا می‌کند تا هر آنچه را که نیاز دارید به خاطر بسپارد.

ویژگی جدید Recall به ویندوز ۱۱ این امکان را می دهد که هر آنچه را که می بیند یا هر کاری که با رایانه انجام می دهید را در حافظه نگه دارد و سپس کاربر می تواند تمام این اطلاعات را جستجو کند و داده های مورد نظر خود را دریافت کند.

آینده کامپیوترهای ویندوزی با Recall در حال تغییر است

دامنه ویژگی هوش مصنوعی Recall بسیار گسترده است. این ویژگی شامل ثبت کارهایی است که در برنامه‌ها انجام می‌دهید، چت‌ها در جلسات زنده، ثبت همه سایت‌هایی که برای تحقیق بازدید می‌کنید و موارد دیگر.

هر کاری که در ویندوز ۱۱ انجام می دهید در قالب یک جدول زمانی در دسترس شما قرار می گیرد. با یادآوری، می‌توانید درباره جلسات و ویدیوهای زنده جستجو کنید و به لطف زیرنویس‌های زنده که آنها را رونویسی می‌کند، پاسخ دریافت کنید.

ویژگی «یادآوری» روی همه رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ کار نمی‌کند. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی تنها با رایانه‌های شخصی Copilot Plus، خط جدیدی از محصولات مجهز به تراشه‌های Snapdragon X Elite کوالکام، سازگار خواهد بود. این تراشه دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) است که برای عملکرد Recall مورد نیاز است.

مایکروسافت قول می دهد که تمام داده های جمع آوری شده از فعالیت های کاربر به صورت محلی ذخیره و پردازش می شود و خصوصی باقی می ماند. همچنین می‌توانید از این ویژگی انصراف دهید یا داده‌های جمع‌آوری‌شده را حذف کنید یا مشخص کنید از کدام برنامه‌ها داده‌ها را جمع‌آوری نکنید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا