فرهنگ و هنر

قرار است سود مرحله دوم سهام عدالت کی واریز شود؟


افق میهن –

مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران واریز می شود.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه اوراق بهادار با اشاره به زمان واریز سود سهام عدالت در مرحله دوم اظهار داشت: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت سود انجام خواهند داد. کل سود شرکت های سرمایه گذاری.تا مابقی سود این گروه از سهامداران را تا پایان سال دریافت و واریز کنیم.اما میزان سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

مبلغ سود سهام مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله اول که مربوط به دی ماه بود، صاحبان سبد سهام ۴۹۲ هزار تومانی ۶۸۱ هزار تومان، سبد ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان دریافت کردند. مبالغ فوق علی الحساب بوده و مابقی سود سهام عدالت پس از تکمیل سپرده شرکت های سرمایه گذاری تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام در مرحله دوم بیشتر از مرحله اول بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان دریافت کردند. در حالی که در فاز دوم به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار تومان به سهامداران رسید و اگر امسال هم به همین ترتیب باشد، سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به روز اول دریافت خواهند کرد. فاز.

کل سهامداران عدالت در ایران

در مجموع ۴۹ میلیون نفر در کشور سهامدار هستند که ۳.۷ میلیون نفر از آنها طی ۱۶ سال گذشته فوت کرده اند و سود این سهامداران پس انداز شده و پس از انحصار وراث و واگذاری اجباری سهام به وراث ، این سود برای ذینفعان است. سپرده خواهد شد. در صورتی که وراث سهام عدالت متوفی تا اسفندماه سال جاری اسناد خود را در سامانه ارث ثبت کنند، می توانند از مزایای سنوات گذشته بهره مند شوند. سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق مصوبه دولت نهم از طریق شرکت های تعاونی دادگستری استان به مشمولان آن تعلق می گیرد. دولت هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده است. بر اساس طرح «سهام عدالت» بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به گروه های کم درآمد فروخته می شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا