ورزشی

قلعه‌نویی؛ «امیر» شاید، «ژنرال» هرگز!

امیر همان قلانوی ماند و فرصت ژنرال شدن را از دست داد. او ممکن است لبه آخرین خنجر را کنار گذاشته باشد، اما هر چه هست، او و طرفدارانش باید با واقعیت ها روبرو شوند. قلانوی نه اجازه داد تیم جوان شود و نه توانست با تیم باتجربه اش جام را به دست آورد.

تیم ملی فوتبال ایران تاریخی ترین فرصت نیم قرن اخیر را از دست داد. شاگردان امیر قلانوی که می توانستند ۴۸ سال ناکامی در راهیابی به فینال جام ملت های آسیا را با پیروزی مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا به پایان برسانند، برای اولین بار در همین جام با ارائه به میزبان شکست خوردند. نمایشی پرحرف و حدیث از گذشته دور باشد

ایران در شرایطی در ورزشگاه «التمامه» به مصاف قطر رفت که نزدیک به یک سال پیش هواداران حاضر در همان ورزشگاه را به ستوه آورده بود. آن روزها تیم ملی تنها به یک تساوی مقابل آمریکا در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی نیاز داشت تا برای اولین بار در تاریخ طعم حضور در مرحله حذفی جام جهانی را بچشد. شاگردان زمان کارلوس کی روش اما مانند اکثر لحظات مهم آن فرصت حساس را از دست دادند تا شکست یک بر صفر مقابل آمریکا را بپذیرند و شانس حضور در مرحله بعد را از دست بدهند. این بار بعد از گذشت تقریباً بیش از ۳۶۵ روز، باز هم در «الثمامه»، تیم ملی در حسرت ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا