قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو را به مرز نابودی کشانده است
وزیر انجمن صنایع همگن NIROO گفت: “ما سالهاست که به قیمت گذاری گرامری هشدار می دهیم.” این سوء تفاهم ، به استثنای خسارت و خسارات برای مردم و تولید کنندگان زنجیره تأمین ، به هیچ موفقیتی نرسید و پیامدهای آنها امروز متحمل شده است.
آراش موبینجد ، دبیر انجمن صنایع همگن و صنایع خودرو ، گفت: “قوه قضاییه یک نهاد متوسط است که از عناصر مختلفی مانند بازرسی تشکیل شده است و همیشه عدالت ملی ، علایق و علایق را در نظر می گیرد.” بنابراین انتظار می رود که حكم صادر شده به ایران خمرو مطابق اسناد ارائه شده مجدداً بررسی و بررسی شود تا حق صحیح باشد و عدالت رعایت شود.
وی درباره انتقاد از تولید کنندگان خودرو گفت: “ما سالهاست که به قیمت گذاری گرامری هشدار می دهیم.” این سوء تفاهم ، به استثنای خسارت و خسارات برای مردم و تولید کنندگان زنجیره تأمین ، به هیچ موفقیتی نرسید و پیامدهای آنها امروز متحمل شده است.
Mohebinejad به نتایج این دستورالعمل اشاره کرد و افزود که قیمت های گرامری باعث از بین رفتن ۱۳۰ تریلیون تومانس ایران و ۱۴۰ تریلیون تومانس سایپا تا پایان سال ۱۴۰۳ می شود. اجرای روش قیمت جدید سود قابل توجهی به دست نمی آورد ، اما امید به ترک ضرر تجدید می شود و از افزایش ضرر و زیان ۱۳۰ چشمگیر جلوگیری می شود.
تهدیدهای جدی برای صنعت خودرو
به گفته دبیر انجمن سازنده ، روند انباشت ضررها اثرات بسیار مخرب دارد:
۱. آسیب جدی به ساختار مالی و اقتصادی تولید کنندگان خودرو و در نتیجه موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجاری.
۲- از دست دادن امور مالی ، که تولید کننده خودرو را مجبور می کند تا فروش غیر پشتیبانی و آینده را وام بگیرد. عملی که فقط توانایی پرداخت بدهی های بزرگ به سازندگان را کاهش می دهد.
Mohebinejad همچنین به عملکرد مثبت ایران Khodro در زمان مدیریت جدید اشاره کرد و گفت: آمار نشان می دهد که ایران در ماه های اخیر با موفقیت بیشتری به تعهدات پرداخت کرده است که این امر به دلیل افزایش قیمت و کاهش فشار با قیمت های دستوری است.
از دست دادن اصلی قیمت های گرامری
وی توضیح داد که خسارت به این دستورالعمل واضح و مشخص است: “مردم در دو حوزه آسیب دیده اند ؛ خریدارانی که نمی توانند مستقیماً از کارخانه بخرند و ماشین را در بازار آزاد ۶۰ درصد بالاتر از قیمت ۲۰ ٪ خریداری کنند ، که ۲۰ ٪ مستقیماً در گزارش دولت در مورد ماچر شغلی و بازرگانان خریداری می کنند. قیمت کارخانه را در بازار آزاد خریداری کنید؟
با توجه به مفهوم “یارانه سیاه” ، وی گفت: تاکنون ، حدود ۶۰۰ تریلیون تومن فقط به دلیل اختلاف کارخانه و قیمت بازار توزیع شده است. اگر این تعداد به چرخه تولید تزریق می شد ، ما شاهد تجمع تولید کنندگان خودرو و نیازهای تحت فشار قطعات امروز نبودیم.
تأثیرات مستقیم بر بورس و اقتصاد کشور
Mohebinejad تأکید کرد: ایران خدرو به عنوان یک بورس سهام و رهبر بازار سرمایه منجر به کاهش بازار سهام در صورت ادامه ضرر می شود. این امر اعتماد مردم را به بازار سرمایه از بین می برد و وجوه را به حاشیه سود بیشتر ارتقا می بخشد. بازار سهام اکنون سه گروه از تولید کنندگان خودرو ، تولید کنندگان قطعات و مشتریان را به خط اصلی بازی تبدیل کرده است.
درخواست بررسی فوری
در پایان ، وزیر انجمن صنایع همگن اظهار داشت: “قوه قضاییه انتظار می رود که این مشکل با ظاهر عادلانه و سریع مورد بازبینی قرار گیرد و دولت برای دستیابی به نتیجه مطلوب در اسرع وقت ، همراهی لازم را خواهد داشت و سازندگان به حقوق خود می رسند.” تغییر ایران Khodro برای تهیه اتومبیل های جدید یک دادخواست حقوقی بود و قوه قضاییه مطمئناً با بررسی اسناد ، حکم نهایی را منتشر می کند.
منبع: tasnim