اقتصاد جهان

قیمت بیت کوین کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، خوش بینی ها در خصوص تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در آمریکا افزایش یافته و قیمت این ارز مجازی را بالای ۴۷ هزار دلار تثبیت کرده است. با تایید این صندوق می توانید به صورت مستقیم در بزرگترین بازار ارز مجازی دنیا سرمایه گذاری کنید.

بیت کوین روز دوشنبه ۶.۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در ۲۱ ماه گذشته رسید اما در روز سه شنبه به ۴۶۷۳۹ دلار کاهش یافت. بیت کوین از آغاز سال جدید ۱۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که طلا و بازار سهام ایالات متحده کاهش یافته است.

بازار ارز مجازی انتظار دارد صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین تا ۱۰ ژانویه تایید شود. انتظار می رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تا چهارشنبه در مورد عرضه BlackRock، Fidelity و Ark تصمیم بگیرد و حداقل یکی از آن درخواست ها را بپذیرد.

اگر این صندوق ها تصویب شوند، سوال بعدی این است که چقدر پول جذب می کنند. امکان افزایش سرمایه گذاری در این ارز مجازی طی یک سال گذشته قیمت آن را ۱۷۲ درصد افزایش داده است.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بارها اعلام کرده است که دنیای ارزهای مجازی در معرض کلاهبرداری و کلاهبرداری است. این آژانس پس از ورشکستگی در سال ۲۰۲۲، به ویژه سقوط صرافی FTX، این بخش را سرکوب کرد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به بالای ۶۹۰۰۰ دلار رسید و در دوران بحران کرونا، دلیل اصلی آن کاهش نرخ بهره بود.

انتهای پیام/۱۲+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا