اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/07/ افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار و انتظارات مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و آمریکا، قیمت طلا به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۷ درصد افزایش به دلار و ۵۴ سنت در سال ۲۰۱۵ رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار رسید.
ارزش دلار به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزان‌تر کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند تا زمانی که فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تعیین کند و در صورت توقف افزایش نرخ، قیمت طلا افزایش یابد، طلا در همان محدوده ۲۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.
معامله گران تا حد زیادی انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را در دسامبر ثابت نگه دارد و ۵۰ درصد انتظار کاهش نرخ بهره را تا ماه می سال آینده دارند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
توجه سرمایه گذاران معطوف به ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم سال جاری است که در روز چهارشنبه منتشر می شود و همچنین شاخص هزینه های مصرف شخصی که روز پنجشنبه منتشر می شود.
از سوی دیگر، داده ها نشان می دهد که واردات طلای هند، بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در جهان، برای دومین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافته است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۵.۲۰ دلار و پلاتین ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۹۲۱.۲۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا