اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/27

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه شنبه به دلیل تقویت ارزش دلار و افزایش بازدهی اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا پس از سخنرانی رئیس این بانک در روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش یافت. نرخ بهره
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۲۰۲۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.
در شرایطی که افزایش شاخص دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا بر قیمت طلا فشار وارد می کند، تنش های ژئوپلیتیکی تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش داده و از کاهش بیش از حد قیمت جلوگیری می کند.
شاخص دلار حدود یک درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ماه گذشته رسید. این امر خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گرانتر می کند.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی دیروز خود گفت که بانک مرکزی نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند و باید تضمین کند که تورم ادامه دارد.
انتظار می رود فدرال رزرو در نشست ۳۰ و ۳۱ ژانویه سیاست پولی خود را بدون تغییر باقی بگذارد. ۶۷ درصد معامله گران معتقدند روند کاهش نرخ سود از اسفند آغاز می شود.
از سوی دیگر، مسئولان بانک مرکزی اروپا با اظهارات سختگیرانه خود، امیدها به کاهش زودهنگام نرخ بهره را ناامید کردند.
قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۹۵ دلار و ۸۲ سنت رسید.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا