اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/20

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در آسیا در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه با ۲۷ دلار افزایش از ۲۳۵۰ دلار به ۲۳۵۴ دلار رسید. با وجود کاهش تنش های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و حماس و کاهش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن، طلا به دلیل خریدهای سنگین بانک های مرکزی جهان به روند صعودی خود ادامه می دهد.
قیمت طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۲۳۶۲ دلار رسید.

بر اساس گزارش یک مقام چینی، بانک مرکزی این کشور ذخایر طلای خود را برای هفدهمین ماه متوالی در ماه مارس افزایش داد. ذخایر طلای بانک مرکزی چین در ماه گذشته ۷۲.۷۴ میلیون اونس تروی افزایش یافت
در همین حال، بازارها انتظار دارند خریدهای سنگین طلا توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان باعث افزایش قیمت طلا در سال جاری شود. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای بانک مرکزی برای این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳۷.۴ تن رسید که بسیار کمتر از رکورد ۱۰۸۱.۹ تن در سال ۲۰۲۲ است.
گزارش این شورا نشان می دهد که خرید طلای بانک مرکزی در بهمن ماه ۱۹ تن افزایش یافته و نهمین افزایش ماهانه متوالی را به خود اختصاص داده است.
سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعاتی در مورد شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود. انتشار گزارش اشتغال بهتر از حد انتظار در ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را از ۶۲ درصد به ۴۸ درصد کاهش داده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۵۳ درصد افزایش به ۲۷.۹۳ دلار و پلاتین با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۹۳۱.۸۷ دلار رسید.
انتهای پیام/۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا