اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/26

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا پس از انتشار آمارهای اقتصادی این کشور از افزایش قیمت تولیدکننده، از قیمت طلا حمایت کرد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۵۸ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۳۶۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.
تحلیلگران بر این باورند که کاهش ارزش دلار تا حدی از بازار طلا حمایت کرده است. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.
اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره، خبر خوبی برای طلا بود.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه آوریل به دلیل افزایش هزینه‌ها برای کالاها و خدمات، بیش از حد انتظار افزایش یافت. این امر احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش می دهد.
در زمان تورم بالا همیشه از طلا به عنوان پناهگاه امن یاد می شود. اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز بی سود را افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.
پس از انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، ارزش دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافته است.
در همین حال، پاول گفت که انتظار دارد تورم در ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۴ کاهش یابد و فدرال رزرو نرخ های بهره را بیشتر افزایش ندهد.
سرمایه گذاران در حال حاضر بر روی داده های قیمت مصرف کننده ایالات متحده تمرکز کرده اند، که باید سرنخ های بیشتری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو در سال جاری ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۸.۷۸ دلار و پلاتین با ۱.۷۷ درصد افزایش به ۱۰۵۶.۵۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا