اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/27 |برنت 82 دلار و 82 سنت شد

به گزارش خبرگزاری تکسیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه پس از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی برای کاهش رشد تقاضا تغییر چندانی نداشت. اما داده‌های مربوط به خرده‌فروشی ضعیف در ایالات متحده، امید به کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد و قیمت نفت را در روز گذشته افزایش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۱ سنت یا ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۱۴ دلار رسید.

هر دو شاخص نفت در روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافتند. کاهش شدیدتر از حد انتظار در خرده فروشی ایالات متحده این امید را ایجاد کرده است که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را کاهش خواهد داد که می تواند به تقاضای نفت کمک کند.

گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان می دهد که خرده فروشی در اینجا ۰.۸ درصد در ژانویه کاهش یافت که بزرگترین کاهش از فوریه ۲۰۲۳ است. اقتصاددانان انتظار کاهش ۰.۱ درصدی را داشتند.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر روند کاهش نرخ هستند، آنها همچنین شاهد تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند که می تواند زنجیره تامین نفت خام را تحت تاثیر قرار دهد. انتظار می رود قیمت نفت آمریکا برای مدتی بین ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز پنجشنبه اعلام کرد رشد تقاضای جهانی نفت کند شده و کمتر از پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود. این چشم انداز دقیقا برعکس آن چیزی است که اوپک پیش بینی می کند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. اما اوپک به پیش بینی قبلی خود مبنی بر رشد تقاضای ۲.۲۵ میلیون بشکه ای ادامه می دهد.

حزب الله لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور و شهادت حداقل ده غیرنظامی لبنانی، یکی از شهرهای شمالی فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به بزرگترین بیمارستان غزه حمله کردند.

تحلیلگران انتظار دارند تحولات خاورمیانه بر بازار نفت تأثیر بگذارد و قیمت نفت خام را تعیین کند.

انتهای پیام/۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا