اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/01 |برنت 83 دلار و 34 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعت معاملات روز سه شنبه در آسیا کاهش یافت. سرمایه گذاران انتظار دارند که تورم بالا در ایالات متحده برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و باعث شود که نرخ بهره بالاتر تقاضای مصرف کننده و صنعتی را کاهش دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت Thermodiite غرب تگزاس آمریکا با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۰ سنت با ۴۰ سنت معامله می شود.
هر دو شاخص نفت در روز دوشنبه کمتر از ۱ درصد سقوط کردند زیرا مقامات فدرال رزرو اعلام کردند برای کاهش نرخ بهره منتظر نشانه های بیشتر کاهش تورم خواهند بود.

فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت که برای نتیجه گیری اینکه رشد تورم کند شده و این تغییر بلندمدت است، خیلی زود است. مایکل بار همچنین گفت که سیاست های محدودکننده به زمان بیشتری نیاز دارد. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز معتقد است که اطمینان از ادامه کاهش تورم توسط بانک مرکزی بیشتر طول می کشد.

نرخ بهره پایین تر هزینه های وام را کاهش می دهد و سرمایه مالی بیشتری را آزاد می کند که می تواند اقتصاد را تحریک کند و تقاضا برای نفت را افزایش دهد.
تاجران گفتند که بازارهای جهانی نفت خام به دلیل تقاضای پایین پالایشگاهی و عرضه بالا در حال تضعیف هستند.
از سوی دیگر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحه هوایی جان باخت و سفر بن سلمان به ژاپن به دلیل وخامت حال پادشاه عربستان به تعویق افتاد.
سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هستند که قرار است در اول ژوئن برگزار شود. وزرای کشورهای عضو این ائتلاف در مورد تمدید کاهش تولید به میزان ۲.۲ میلیون بشکه تصمیم خواهند گرفت.
انتهای پیام/۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا