طلا و ارز

قیمت دلار امروز 10 آذر ۱۴۰۲/ روند قیمت ارز افزایشی می‌شود؟

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار هم اکنون در محدوده ۵۰ هزار تومان در نوسان است و دیروز پس از چند روز افزایش یافت. آیا روند صعودی بازار ارز ادامه خواهد داشت؟



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در دو روز گذشته برخلاف اکثر روزهای پایانی هفته از میانه کانال ۵۰ هزار تومانی عبور کرده و حول قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تا ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان در نوسان است.

پیش از این نرخ ارز در انتهای این کانال قرار داشت اما دیروز به یکباره تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت. دیروز بیشترین معاملات در محدوده قیمتی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان انجام شد. در آخرین روز کاری هفته، ۵۰ هزار و ۶۹۰ تومان بیشترین ارزش و ۵۰ هزار و ۵۱۵ تومان کمترین ارزش ثبت شده برای قیمت دلار بود.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال های تلگرامی، روز گذشته پنجشنبه معاملات بازار ارز با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز شد. محدوده پایین و بالایی قیمت دلار ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۱ هزار و ۶۳۰ تومان بود. آخرین معامله پشت خط با قیمت ۵۰۵۰۰ تومان بود. م

هفته گذشته، هر چهار عضو خانواده بازار مالی بازدهی مثبتی داشتند. این در حالی است که دلار با افزایش ۲۰۰ تومانی، بازدهی مثبت ۰.۴۰ درصدی را کسب کرد و پس از طلا، سکه و بورس در رتبه چهارم قرار گرفت.

پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار اخیرا به سمت کانال ۴۹ هزار تومانی حرکت کرد و روزهای زیادی در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت. اما دیروز روند تغییر کرد و دلار از وسط این کانال عبور کرد.

تنها خبری که روز گذشته منتشر شد، گزارش مرکز آمار ایران از ارزش دلاری صادرات در ۸ ماهه امسال بود. یک گزارش نشان می دهد ارزش دلاری صادرات ایران نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع می تواند به بازار سیگنالی برای افزایش قیمت ارز بدهد. اما به نظر نمی رسد این سیگنال آنقدر قوی باشد که بتواند در عرض یک روز قیمت دلار را حدود ۵۰۰ تومان افزایش دهد.

از سوی دیگر، حمیدرضا جیهانی، فعال اقتصادی و کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با افق میهن با اشاره به تاثیر ریسک ها و شرایط سیستماتیک بر قیمت دلار گفت: شرایطی را که فضای سیاسی داخلی و بین المللی به بازارها تحمیل می کند. ” در دو ماه گذشته حوادث منطقه و جنگ غزه خطرات امنیتی را در منطقه افزایش داده و در ابتدا بازار ارز را دامن زده است.

وی در خصوص مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در حوزه سیاست تثبیت، مدیریت تقاضا و تامین ارزهای مورد نیاز کشور توانسته بازار را مدیریت کند و شاهد بودیم بازار ارز به روال باثبات قبلی خود بازگشت. در چند روز اخیر شاهد نوسان قیمت دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان بودیم.

آیا قیمت دلار تا پایان سال افزایش می یابد؟ این کارشناس اقتصادی پاسخ داد: در آذر و دی ماه با تسویه حساب های ارزی تجار و واردکنندگان با شرکت های خارجی مواجه هستیم و قاعدتا تقاضا در حوزه حواله افزایش می یابد. با توجه به توسعه فعالیت بانک مرکزی. در زمینه بازار ارز و طلا و تامین ارز برای ثبت سفارش، بعید است این افزایش اتفاق بیفتد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش‌بینی قیمت دلار و بازده بازار برای هفته اول دسامبر ۱۴۰۲، اینجا را کلیک کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا