طلا و ارز

قیمت دلار امروز 13 دی 1402 / روند باثبات دلار ادامه دارد؟

به گزارش افق میهن:






در اولین معامله نقدی امروز، دلار با همان قیمت روز سه شنبه معامله شد. در هفته جاری دامنه نوسان دلار در سطوح چهارم و پنجم در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت. علیرغم اخبار نامطلوب سیاسی، بازارساز توانسته قیمت دلار را تثبیت کند و فشار تقاضای ناشی از اخبار نامطلوب منطقه را مدیریت کند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز گذشته نوسانات محدودی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شد. معاملات دلار امروز در بازار ارز با قیمت مذکور آغاز شد. ریسک های سیاسی و نگرانی معامله گران از ممنوعیت مبادلات مبادلات عراق با ایران نتوانست روند قیمت اسکناس های آمریکایی را تغییر دهد.

روز سه شنبه تقاضا در بازار ارز افزایش یافت اما سیاست های ارزی سیاست گذاران مانع از افزایش قیمت شد. روز گذشته موضوع قانون جدید دولت عراق در خصوص مبادلات رسمی این کشور که مجوز خرید و فروش ارز با ایران را ندارند و افزایش تنش در منطقه خاورمیانه مورد توجه تجار قرار گرفت و این موضوع منجر به افزایش تقاضا شد.

فعالان بازار ارز معتقدند که به دلیل تحریم ها، عراق شاهراه واردات دلار به ایران است و در صورت مسدود شدن این بزرگراه، نرخ ارز دچار اختلال می شود.

روز سه شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه روند متعادلی را نشان نداد. دلار هرات روز دوشنبه بدون تغییر ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و ۲۲۰ تومان افزایش یافت. درهم امارات ۲۰ تومان افت کرد و ۱۳۸۰۰ تومان شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان و قیمت حواله دلاری ۳۹ هزار و ۲۶۹ تومان است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا