طلا و ارز

قیمت دلار امروز 20 آذر 1402/ منتظر دلار 45 هزار تومانی باشیم؟

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار امروز ۲۰ است آذر ماه با اندکی تغییر به ۵۰۰۰۰ و ۳۰۰ تومان رسید. عددی که نشان می دهد بازار ارز به ثبات رسیده و قیمت دلار به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در ماه گذشته به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده است و معامله گران می گویند این ارز برای افزایش باید بتواند به انتهای بالای کانال ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی برسد. تنها در این صورت است که قیمت دلار می تواند روند صعودی خود را آغاز کند.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می گویند دلار قبل از شروع روند صعودی خود چند قدم به عقب برمی گردد و قیمت آن کاهش می یابد. به گفته این معامله گران، دلار با شروع روند نزولی به مناطق ۴۶ تا ۴۵ هزار تومانی می رسد. اما از اینجا افزایش قیمت دلار شروع می شود و دلار به سطوح بالاتری می رسد.

اما این ثبات و پیش بینی برای افزایش قیمت دلار در حالی وجود دارد که بسیاری از فعالان بازار امیدوار بودند قیمت دلار تا پایان سال افزایش یابد.

اما میشم رادپور، کارشناس و فعال اقتصادی گفت: اخیرا شاهد افزایش فروش نفت کشور هستیم، پس از حمله روسیه به اوکراین و تحریم منابع انرژی روسیه به بسیاری از کشورها، ایران دوباره به فهرست نفت بازگشت. خرید، که منجر به افزایش قابل توجهی در فروش نفت شد. بنابراین یکی از دلایل افزایش نیافتن قیمت دلار، افزایش فروش نفت است.

پیش بینی قیمت دلار در سال آینده

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تنش های ایران با نظام پولی بین المللی، گفت: ایران از نظام پولی بین المللی کنار گذاشته شد و به همین دلیل طرف عرضه دلار تحت فشار زیادی قرار گرفت؛ در حالی که قیمت دلار در بازارهای بین المللی تحت فشار بود. بنابراین افزایش فروش نفت بخش قابل توجهی از این فشار را برای تامین کننده جبران کرده است.

تاثیر پول نفت بر بازارهای مالی تا چه زمانی پایدار خواهد بود و این نوسان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ رادپور در پاسخ به این سوال که زمان‌بندی به شتاب تورم بستگی دارد، می‌توان گفت افزایش سطح عمومی قیمت‌ها آنقدر جدی است که به راحتی افزایش فروش نفت را در مدت کوتاهی جبران می‌کند. زمان. نمی‌توانیم زمان مشخصی برای این موضوع در نظر بگیریم، اما به مرور زمان فشار برای افزایش قیمت ارز با وجود تورم افزایش می‌یابد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا