طلا و ارز

قیمت دلار امروز 9 دی ۱۴۰۲ / افزایش قیمت ارز

به گزارش افق میهن، قیمت دلار امروز شنبه نهم است دی، نسبت به روز پنجشنبه روند افزایشی را نشان می دهد. نرخ ارز در آخرین روز کاری هفته گذشته در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد اما امروز قیمت ها در بازار از حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز شد. در زمان نگارش این خبر قیمت دلار به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

نرخ دلار فردا نیز از ۵۰ هزار و ۳۳۰ تومان آغاز شده و به ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که طبق اعلام برخی کانال های تلگرامی، پنجشنبه ۱۶ آبان دی آغاز معاملات فردا در بازار ارز ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بود. محدوده پایین و بالایی قیمت دلار نیز ۵۰ هزار و ۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان تعیین شد. آخرین معامله پشت خط نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بود. با وجود اینکه روز گذشته بازار ارز بسته بود، معاملات فردا ادامه داشت و در محدوده ۵۰ هزار و ۱۰۰ تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان انجام شد.

این در حالی است که قیمت دلار مرکز طلا و ارز تا به امروز تغییر چندانی نکرده است. قیمت اسکناس دلار در زمان نگارش این مطلب ۴۲ هزار و ۹۳۲ تومان بود. روز پنجشنبه این نرخ ۴۲ هزار و ۹۳۳ تومان بود.

حواله های دلاری امروز با قیمت ۳۹۰۰۰ ۳۰ تومان معامله می شود. روز پنجشنبه ۳۹ هزار و ۳۱ تومان بود.

قیمت ارز موثر

قیمت دلار هرات نیز پس از یک دوره نوسان در کانال ۴۹ هزار تومانی افزایش یافته و وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شده است. همزمان روز پنجشنبه نرخ ارز آمریکا در بازار هرات حدود ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان بود و امروز حدود ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شود.

در بازار تهران قیمت یورو امروز در حال افزایش است و به ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. روز پنجشنبه ارزش یورو در همان زمان ۵۶۰۰۰ ۵۰ تومان بود.

این در حالی است که قیمت درهم امارات یکی از متغیرهای موثر بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران امروز به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. روز پنجشنبه درهم در این ساعات ۱۳۷۸۰ تومان معامله می شد.

امروزه افزایش تقاضا، متغیرهای کلان اقتصادی و روند افزایشی نرخ سود موثر بر قیمت دلار در بازار ایران باعث افزایش قیمت ارز آمریکایی شده است. در عین حال کارشناسان اقتصادی معتقدند اگرچه بدنه سیاسی در تلاش است تا قیمت دلار را به آخرین مراحل کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگرداند، اما تمایلی به عقب نشینی در این کریدور ندارد.

اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش بینی قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار ۹ دی ۱۴۰۲ را بخوانید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا