طلا و ارز

قیمت دلار 6 آذر 1402 / فریز دلار آزاد در مقابل رشد دلار حواله

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار دیروز نوسان داشت و فقط کاهش محدودی را تجربه کرد. معامله گران محدوده مذکور را خواست سیاست گذار می دانند و قیمت ذاتی دلار را چندین کانال بالاتر فرض می کنند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز گذشته ۱۵۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله می شد. روند نوسانی این اسکناس در حالی به وجود آمد که قیمت دلار در اولین روز هفته افزایش محدودی را به ثبت رساند و دیروز نیز به همین میزان کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران بازار مالی، تورم کالاها و خدمات در آبان ماه امسال نسبت به آبان ۱۴۰۱ در شرایطی ۳۹.۲ درصد افزایش یافت که بر اساس آمار ماهانه ۴۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه شد و در زمانی که توانایی انجام آن وجود داشت. تورم و نرخ بهره در کنترل اقتصاد اگر وجود نداشته باشد، ساده ترین و شاید تنها راه برای نشان دادن قدرت، دستکاری و دستکاری نرخ ارز است.

لازم به ذکر است طی هفته های گذشته قیمت دلار و درهم در مرکز طلا و ارز دیگر یکی دو تومان نوسان نداشت و با افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی همراه بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر دو تفکر در بازار ارز وجود دارد. گروهی معتقدند که وضعیت تثبیت موفقیت آمیز است و حتی ممکن است این روند تا سال آینده ادامه یابد. گروه دوم نیز می گویند تا پایان سال قیمت ارز باید برابر با ارزش پول ملی باشد و همبستگی داشته باشد.

هدف این است که قیمت ارز در طول سال تثبیت شود و در پایان سال مقداری معادل کاهش ارزش پول ملی به آن اضافه شود. تحلیلگران بازار می گویند حرکت قیمت ها در مرکز مبادلات ارز و طلا شاید حکایت از سیاست بانک مرکزی در راستای افزایش جزئی و ماهانه داشته باشد تا در پایان سال شاهد افزایش ناگهانی قیمت دلار نباشیم.

دیروز قیمت دلار در بازارهای اطراف کاهش یافت. قیمت دلار هرات با افت ۲۰۰ تومانی به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی رسید. دلار سلیمانیه ۱۵۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ ها ناهمسان

قیمت ارزها تاثير گذار

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو ۱۵۰ تومان کاهش یافت و ۵۵ هزار تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) 45 هزار و ۷۷۷ تومان تعیین شد و ۱۰۲ تومان افزایش یافت. این انتقال به یورو نیز با ۹۲ تومان افزایش به ۴۱ هزار و ۶۱۵ تومان رسید.

روز گذشته درهم امارات ۵۰ تومان کاهش یافت و ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) حواله درهم ۱۰ هزار و ۳۵۳ تومان و ۱۲ تومان افزایش و اسکناس درهم با ۱۳ تومان افزایش به ۱۱ هزار و ۳۸۸ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا