طلا و ارز

قیمت طلای جهانی افزایشی شد







قیمت طلا در روز جمعه (۵ ژانویه) پس از نوسان ۱ درصدی بر اساس داده های اقتصادی ایالات متحده ثابت بود، اما برای اولین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته به دلیل تقویت دلار و بازده بالاتر خزانه داری تعیین شد.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت ها در طول هفته تقریبا یک درصد کاهش یافت. طلای آمریکا به ۲۰۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که کارفرمایان ایالات متحده در ماه دسامبر بیش از آنچه انتظار می‌رفت، کارگران استخدام کردند، اما داده‌های جداگانه از موسسه مدیریت تامین (ISM) نشان داد که بخش خدمات ایالات متحده در ماه گذشته به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

بازده دلار آمریکا و اوراق قرضه ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید و به ترتیب بهترین هفته های خود را از جولای و اکتبر رقم زد. طبق ابزار CME FedWatch، بازار معتقد است که احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی تا ماه مارس حدود ۶۷ درصد است. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازگشت کاهش می دهد.

افزایش خرید فیزیکی طلا در هند

با عقب نشینی قیمت های داخلی از بالاترین رکورد، خرید طلا در هند در این هفته رشد فیزیکی داشت.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۳.۱۷ دلار در هر اونس رسید، اما به دومین کاهش هفتگی نزدیک شد و پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۶۱.۵۳ دلار رسید. به بدترین هفته خود در هشت هفته گذشته رسید. پالادیوم با ۰.۹ درصد کاهش به کمترین میزان در سه هفته گذشته ۱۰۲۷.۱۱ دلار رسید که ۶.۴ درصد در هفته کاهش یافت.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا