طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۱۱۴ دلار رسید







امروز سه شنبه (۵ مارس) قیمت جهانی طلا به ۲۱۱۴ دلار رسید و به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید.



به گزارش افق میهن، قیمت جهانی طلا در سال ۲۱۱۴ ثابت بود و در روز دوشنبه نزدیک به ۲۱۱۹ دلار و ۶۹ سنت در نوسان بود که بالاترین رقم از ۴ دسامبر بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱۲۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش انجمن بازار شمش لندن، معیار طلای لندن در حراج بعدازظهر روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۰۹۸.۵ سنت در هر اونس تروی آمریکا رسید و از رکورد قبلی ۲۰۷۸.۴۰ دلار آمریکا که در ۲۸ دسامبر ثبت شده بود، فراتر رفت.

عوامل موثر بر انتظارات کاهش نرخ بهره در حال تغییر هستند

بازار بر دو روز شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه متمرکز شده است. دیگر انتشارات اقتصادی در این هفته که می تواند انتظارات برای کاهش نرخ در ایالات متحده را تغییر دهد شامل داده های موسسه خدمات مدیریت عرضه و نظرسنجی چشم انداز اشتغال و کار در روز چهارشنبه و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه است.

داده های هفته گذشته نشان داد که تولید ایالات متحده در ماه فوریه به انقباض ادامه داد و تورم شروع به کاهش کرد، در حالی که احساسات مصرف کننده ضعیف باقی ماند. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که فدرال رزرو تحت فشار فوری برای کاهش نرخ بهره با توجه به بهبود اقتصاد و بازار کار نیست.

بر اساس برنامه رویترز و LSEG، معامله گران در حال حاضر ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه ژوئن را می بینند. نرخ بهره پایین جذابیت فلزات گرانبها را بدون بازده افزایش می دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا