طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به 2015 دلار رسید





قیمت جهانی طلا روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید، زیرا انتظار می‌رود پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، دلار و بازدهی را تحت کنترل نگه دارد.



به گزارش افق میهن، در ساعت ۸:۴۵ به وقت شرق، قیمت هر اونس طلا با ۱.۵ درصد افزایش به دلار و ۱۰ سنت در سال ۲۰۱۵ رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در CitiIndex می گوید: «بازدهی پایین اوراق قرضه و شرط بندی که فدرال رزرو می تواند زودتر از آنچه در ابتدا تصور می شد کاهش یابد، قطعا به درخشش طلا کمک کرد.

شاخص دلار نسبت به همتایان خود به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. بازدهی اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله به کمترین میزان خود در دو ماه گذشته و تقریباً ۴.۳۶۳ درصد رسید.

داده‌های اخیر نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده را نشان می‌دهد، زیرا بازار اکنون منتظر داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی در روز پنجشنبه است.

معامله گران عموماً انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد و احتمال کاهش ۵۰/۵۰ در ماه می آینده وجود دارد. نرخ های بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها بدون بهره را کاهش می دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا