طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 10 آذر ۱۴۰۲ / راه خانواده سکه از هم جدا شد

به گزارش افق میهن، طلا و سکه امروز جمعه ۲۰ فروردین تا زمان انتشار این خبر روندی یکسان ندارند. قیمت طلا این افزایشی است قیمت سکه امامی و بهار آزادی دیمینو. اما سکه و مثقال طلا در حال افزایش است.

تو این روزا قیمت دلار همچنین در کانال ۵۰ هزار تومانی افزایش قیمت را تجربه می کند و انس در کانال ۲۰۰۰ تومانی نیز افزایش قیمت دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا در بازار داخلی دو میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ حدود دو هزار تومان افزایش داشته است. روز قبل.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است؛ حدود ۳۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با کاهش حدود شش هزار تومانی نسبت به نرخ روز گذشته که حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، در حال معامله است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین ربع سکه امروز با ۴۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت بعد از ظهر دیروز سکه گرمی پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب این سکه نیز با حدود ۶۲ هزار تومان افزایش دو میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله می شود.

افزایش قیمت

قیمت جهانی طلا در آخرین روز معاملات در بازارهای جهانی روند صعودی را نشان می دهد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۷۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس در حال حاضر به حدود ۲۰۴۵.۸۲ دلار رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۲۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

هفته گذشته بازارهای مالی بازدهی مثبتی را ثبت کردند. این در حالی است که قیمت طلا با افزایش ۵۴ هزار تومانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بازدهی مثبت ۲.۲۳ درصدی به پایان رسید. سکه امامی نیز آخرین روز کاری هفته را با بازدهی ۱.۸۹ درصدی و افزایش قیمت ۵۴۱ هزار تومانی به پایان رساند. به این ترتیب طلا و سکه بیشترین رشد را در هفته جاری به ثبت رساندند و بورس و دلار در رتبه دوم قرار گرفتند.

ابراهیم محمدولی فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر در عین حال با تاکید بر نوسانات محدود بازار طلا و سکه گفت: بازار طلا آرام است و قیمت ها به ثبات نسبی رسیده است. این ثبات می تواند فعالان و مردم را توانمند کند. خرید و فروش را برای صنعت طلا آسان کند.»

وی با تاکید بر حساسیت قیمت بین المللی طلا، افزود: رویدادهای جهانی تاثیر زیادی در رشد قیمت طلا دارند و در بازارهای داخلی نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیر می گذارند.

این فعال اقتصادی در ادامه احتیاط مردم را در کاهش تقاضا موثر دانست و گفت: سال گذشته نوسانات طلا بسیار شدید و کوتاه مدت بود و گاهی این نوسانات قیمتی به ۲۰ تا ۳۰ درصد هم می رسید. اما اکنون وضعیت با ثبات است و هیچ نگرانی وجود ندارد.»

این مقام سابق صنفی با تاکید بر ثبات فعلی بازار طلا گفت: پیش بینی می شود تقاضا در بازار طلا تا پایان سال تا حدودی افزایش یابد اما نباید انتظار نوسانات شدید قیمت را داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و عملکرد بازار در هفته اول آذر ۱۴۰۲ توصیه می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا