طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 14 آذر ۱۴۰۲/ بازار نزولی شد

به گزارش افق میهن، امروز سه شنبه چهاردهم تا زمان انتشار این خبر قیمت طلا و سکه در حال کاهش است. قیمت طلا به سطح دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه تمام سکه و مثقال طلا نیز روند کاهشی را نشان می دهد.

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی قیمت اندکی کاهش یافته و قیمت انس نیز روند نزولی دارد هرچند کانال ۲۰۰۰ دلاری حفظ شده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا با کاهش حدود ۱۱ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است. در این ساعت دیروز طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۴۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز در این ساعات سکه ۲۹ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان در حال معامله است. دیروز در همین زمان سکه بهار آزادی حدود ۲۶ میلیون و ۹۷ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. حباب نیم سکه حدود ۱۴۰ هزار تومان کوچک شده و اکنون در ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان است.

همچنین ربع سکه امروز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. در این زمان دیروز قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با ۵۰ هزار کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با افت حدود ۶۰ هزار تومانی دو میلیون و ۸۱۳ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان معامله می شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا امروز مانند دیروز در حال کاهش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۸۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال کاهش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۳۰.۷۶ دلار آمریکا رسیده است که نشان دهنده کاهش حدود ۰.۱۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه برخلاف روند نزولی است و نوسانات دلار و اونس بازار را تحت تاثیر قرار داده است. در عین حال سایه رکود همچنان بر بازار طلا سنگینی می کند.

در همین رابطه حمیدرضا جیهانی، فعال اقتصادی و کارشناس بازار مالی با تاکید بر اینکه بازار طلای داخلی همواره وابستگی کامل به بازارهای جهانی طلا دارد، به افق میهن گفت: در ماه های اخیر با توجه به اتفاقات و مخاطرات امنیتی که … در فضای بین المللی علیرغم اینکه روند فنی طلا رو به نزول بود، طلای جهانی در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که در بازار داخلی حباب قوی قیمت سکه طلا داریم و زمانی که روند نزولی شروع شود، سکه با شدت بیشتری نسبت به قیمت طلای مذاب سقوط می کند. در حال سقوط است، ابتدا حباب تخلیه می شود، در روند افزایشی حباب ابتدا رشد می کند. تقاضا برای سکه بیشتر و بیشتر می شود و حباب زودتر شکل می گیرد و بر این اساس تخلیه می شود.» (اطلاعات بیشتر در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا