طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 15 آذر ۱۴۰۲ / روند بازار کاهشی شد

به گزارش افق میهن، امروز چهارشنبه پانزدهم تا زمان انتشار این خبر قیمت طلا و سکه در حال کاهش است. قیمت طلا از دیروز بعدازظهر تغییری نکرده است اما نسبت به روز قبل ارزان تر است. قیمت سکه تمام سکه و مثقال طلا نیز روند کاهشی را نشان می دهد.

همچنین قیمت دلار به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده و در آستانه ورود به کانال پایین است. قیمت انس کمی افزایش یافته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان انتشار این خبر قیمت طلا با ۱۳ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است. در این ساعت دیروز طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان است؛ حدود ۵۴۰۰۰ تومان کمتر از نرخ روز گذشته. دیروز در همین زمان سکه ۲۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به نرخ روز گذشته که حدود ۲۵ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان است، در حال معامله است. دیروز در همین زمان سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با کاهش حدود ۱۴۸ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۷۵ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با افت حدود ۲۷ هزار تومانی، دو میلیون و ۷۷۶ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۹۲ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله می شد.

افزایش قیمت

برخلاف روزهای گذشته، امروز قیمت جهانی طلا در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۵۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافته است. اونس در حال حاضر به حدود ۲۰۲۲ دلار رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۱۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با افق میهن با اشاره به رشد بی سابقه طلای جهانی در هفته گذشته گفت: اگرچه قیمت ها در بازار طلا به دلیل رشد تقاضای جهانی افزایش یافته است، اما تقاضا افزایش نیافته است. شرایط رکود بازار ادامه دارد و معاملات طلا و سکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی نوسانات قیمتی یک تا پنج درصدی در بازار طلا را عادی توصیف کرد و افزود: باید دید در چند روز آینده نرخ ارز و میزان تقاضا در اونس جهانی و بازارهای داخلی در چه جهتی توسعه خواهد یافت. اما به نظر می رسد قیمت ها به سختی در نوسان هستند.

وی افزود: در شرایط فعلی به نظر می رسد رکود بازار طلا فعلا ادامه داشته باشد. آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا