طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 17 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






امروز با وجود کاهش محدود دلار، قیمت طلا و سکه افزایش یافت و سکه امامی تا مرز ۳۷ میلیون تومان افزایش یافت. معامله گران معتقدند این افزایش قیمت ناشی از حراج ربع سکه بانک مرکزی ۹۹ هزار تومان است.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز با روندی افزایشی افتتاح شد. این روند صعودی در شرایط کاهش محدود قیمت دلار رخ داد. معامله گران دلیل روند صعودی بازار طلا را افزایش قیمت ربع سکه بانک مرکزی می دانند که روز گذشته در مرکز مبادلات ارزی حراج شد. بانک مرکزی روز گذشته دومین حراج ربع سکه را با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برگزار کرد. بر اساس برآورد انجام شده، قیمت طلای ربع سکه مذکور ۹۹ هزار تومان برآورد شده و همین موضوع بازار طلا را صعودی کرده است. معامله گران این اقدام را سفته بازی بانک مرکزی می دانند و فرض می کنند که این مورد است مهر افزایش قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه را تایید کرده است.

اسکرین شات 7 مارس 2024 در 12:48:03 ب.ظ

لازم به ذکر است که افزایش ۲۵ دلاری قیمت جهانی طلا نیز به روند صعودی بازار طلا کمک می کند. در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا ۲۱۵۵ دلار معامله می شود.

سکه بهار ۳۵ میلیون برای جذب کانال جمع آوری کرد

سکه امامی امروز پنجشنبه ۲۶ اسفند با رشد ۳۹۴ هزار تومانی تا کانال ۳۷ میلیون صعود کرد و با قیمت ۳۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله می شود. سکه تمام بهار با ۳۰۰ هزار تومان صعود در آستانه کانال بالاتری ۳۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

لازم به ذکر است، نیم سکه و ربع سکه امروز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود.

شیکل به کانال ۱۴ میلیون نزدیک شد

به جز سکه بهار، حباب سکه در روز پنجشنبه روند صعودی داشت. حباب سکه امامی ۱۷ هزار تومان، نیم سکه ۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار ۶۶ هزار تومان از دست رفت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا