طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 5 دی ۱۴۰۲ / سکه بهار آزادی 26 میلیون تومانی شد

به گزارش افق میهن، امروز سه شنبه پنجمین روز قیمت طلا و سکه در حال افزایش است. قیمت طلا به نیم کانال دو میلیون تومان رسیده است. قیمت سکه امامی، بهار آزادی، سکه و مثقال طلا نیز وجود دارد.

امروز قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته و انس نیز در کانال ۲۰۰۰ دلاری با افزایش قیمت مواجه است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا با حدود ۳۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان است. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۶۵ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان است. ۱۸۷۰۰۰ تومان از آخرین معاملات روز گذشته بیشتر نیست. روز گذشته در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۲۱۱ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته یعنی حدود ۲۶ میلیون تومان در حال معامله است. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۱۲ هزار تومان کوچک شده و اکنون در سه میلیون و ۳۰۵ هزار تومان است.

ربع سکه امروز با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب ربع سکه نیز حدود هزار تومان رشد کرده و اکنون به چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در همین زمان دیروز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه با افت حدود ۲۴ هزار تومانی حدود دو میلیون و ۷۹۷ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان نسبت به نرخ روز گذشته حدود ۱۳۹ هزار تومان افزایش یافت. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان معامله می شد.

ادامه روند افزایشی قیمت ها

امروز نیز مانند روزهای گذشته قیمت جهانی طلا در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۸۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس در حال حاضر به حدود ۲۰۶۲.۳۱ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۴۴ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در حالی که دلار تنها یک روز در کانال ۴۹ هزار تومان ماند و به سطح ۵۰ هزار تومان بازگشت و انس نیز به روند صعودی چند روز اخیر ادامه داد، امروز بازار طلا شاهد روند صعودی است.

همچنان دلالان بازار طلا با اشاره به تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای پایانی سال، روزهای آرامی را برای بازار داخلی طلا پیش بینی می کنند.

در حوزه داخلی نیز طی روزهای اخیر موضوع ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه مودیان و ویروسی شدن وضع مالیات ۲۵ درصدی بر فروش طلا در فضای مجازی از جمله مواردی بوده است که توجه خارجی ها را به خود جلب کرده است. معامله گران بازار ارز را کنار کشیدند. برخی از معامله گران می گویند که تقاضا برای طلا در نتیجه موارد ذکر شده کاهش یافته است، اما به نظر نمی رسد این وضعیت تاثیری بر تحولات قیمت داشته باشد (برای اطلاعات بیشتر به گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ مراجعه کنید). دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۵ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا