طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 8 آذر ۱۴۰۲ / افزایش قیمت همه قطعات سکه

به گزارش افق میهن، امروز چهارشنبه ۱۷ آذرماه طلا و سکه تا لحظه نگارش این مطلب روند صعودی دارند. قیمت طلا به کانال نیم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نزدیک می شود. قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز سیر صعودی دارند و سکه امامی پس از مدتی به کانال ۲۹ میلیون تومان بازگشته است. سایر قسمت های سکه نیز افزایشی هستند.

امروز قیمت دلار در حال نوسان است و در حال حاضر رو به کاهش است. قیمت انس نیز در حال حاضر روند نزولی دارد، اما از سال ۲۰۱۵ به ۲۰۴۰ دلار در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی قیمت طلا در زمان نگارش این خبر دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود سه هزار تومان افزایش داشته است. دیروز در این ساعت طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۳۵ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان است؛ حدود ۱۶۵۰۰۰ تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز در این ساعات سکه ۲۸ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان در حال معامله است. دیروز در همین زمان سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز با رشدی حدود ۱۷۹ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان رسیده است.

همچنین ربع سکه امروز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۱۱۴ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون با ۵۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت بعد از ظهر دیروز سکه گرمی پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب این سکه نیز با حدود ۶۲ هزار تومان افزایش دو میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۲۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۶۳ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان معامله شد.

ادامه روند نزولی قیمت ها

قیمت جهانی طلا همانند روز گذشته روندی نزولی را نشان می دهد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۰۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال کاهش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۴۰ دلار رسیده است که نشان دهنده کاهش ۰.۲۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

این روزها نوساناتی در بازارها وجود دارد و در حالی که قیمت آناس و دلار هم اکنون در حال کاهش است، بازار طلا روند صعودی به خود گرفته است. به احتمال زیاد افزایش قیمت انس در ۲۴ ساعت گذشته و تلاش فعالان بازار طلای داخلی بر این موضوع تاثیرگذار بوده است.

با این وجود، فعالان بازار انتظار تغییرات شدید قیمت طلا و سکه را ندارند. محمد کشتی آرا ضمن اشاره به ثبات قیمت دلار، توسعه قیمت طلا و سکه را نیز با ثبات نسبی پیش بینی کرد و به افق میهن گفت: قیمت طلا و سکه به دلیل شرایط ثابت قیمت دلار نوسان چندانی ندارد. و به نظر می رسد این روند در بازار فلز زرد در روزهای باقیمانده از این هفته باید حفظ شود.» (برای اطلاع بیشتر از این موضوع، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه مورخ ۸ آذر ۱۴۰۲ را مطالعه کنید).

برای اطلاعات بیشتر مطالعه دو گزارش از پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه در ۸ آذر ۱۴۰۲ توصیه می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا