طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 13 آذر 1402 / سکه صعود کرد، طلا کاهشی شد

به گزارش افق میهن:




قیمت طلا و سکه در روز گذشته روند متعادلی را نشان نداد. روز گذشته با افزایش قیمت دلار قیمت سکه افزایش یافت اما قیمت طلا کاهش محدودی را ثبت کرد. در دو روز گذشته افزایش قیمت دلار و جهانی طلا رونق کمی به معاملات بازار طلا داده است. برخی معامله گران امیدوارند که روزهای رکودی این بازار نزدیک باشد.



به گزارش افق میهن، روز گذشته قیمت طلا و سکه افزایش یافت. روز گذشته قیمت دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت و این افزایش محدود باعث صعود در بازار طلا شد. روند صعودی بازار طلا در دو روز اخیر و پیش بینی اقتصاددانان از حرکت صعودی طلای جهانی به روند معاملات در این بازار دامن زده است.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 3 دسامبر 2023 ساعت 9:15:15 ب.ظ

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در پایان هفته با توجه به تعطیلی بازارهای بین المللی در سطح ۲۰۷۲ دلار ثابت است.

سکه های سبک آماده پرش به کانالی بالاتر

دیروز در دوازدهم آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و ۱۰۳ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار در کانال ۲۶ میلیون تومان معامله شد. این قطعه با افزایش ۹۸۰۰۰ تومانی به قیمت ۲۶ میلیون و ۹۷۰۰۰ تومان معامله شد.

رشد حباب سکه در تمام قسمت ها

در جریان معاملات دیروز قیمت طلا بین سود و زیان در نوسان بود و در نهایت با کاهش محدود به پایان رسید. در آخرین روز هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۲ هزار تومان تخفیف معادل ۱۰ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۸۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان داد و ستد شد. قیمت طلای مستعمل نیز کاهش محدودی را ثبت کرد و به قیمت دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۶۷ هزار تومان، سکه بهار ۶۸ هزار تومان، نیم سکه ۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴۵ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا