طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 18 آذر 1402 / ثبات دلار، بازار طلا را فلج کرد

به گزارش افق میهن:




قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته روندی باثبات داشته و نوسانات قیمت جهانی طلا نتوانسته بر رشد قیمت در بازار داخلی طلا تاثیر بگذارد. هفته گذشته کاهش محدودی در بازدهی طلا وجود داشت و سکه با افزایش بازدهی مرتبط بود.



به گزارش افق میهن، هفته دوم آذر قیمت طلا و سکه در داخل کشور با نوسانات صعودی و نزولی محدود مواجه شد. روند قیمت طلا در محدوده مشخصی گیر کرده و فعالان بازار طلا معتقدند این بازار از ثبات نسبی خوبی برخوردار است. توسعه تقاضا در بازار طلا همچنان راکد است و تغییری نکرده است.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 12/8/2023 ساعت 11:53:11 ب.ظ

تحلیلگران اقتصادی کف قیمت سکه امامی را ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند زمانی که سکه امامی به مرز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که نشان دهنده بازه رفتاری باقیمانده است برسد، مکانی ایده آل برای خرید خواهد بود.

رشد محدود قطعات سکه

در آخرین معامله هفته گذشته (۱۶ آذر ۱۴۰۲) قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند. سکه بهار نیز با همین افزایش به قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرم دیروز تنها قطعه ای بود که قیمت آن تغییری نکرد و روی پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ایستاد.

طلا و سکه به هم تعلق داشتند

در آخرین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۱ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسید.

روز پنجشنبه، حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۲۱ هزار تومان، سکه بهار ۷۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۹ هزار تومان و سکه گرمی ۶ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا