کشاورزی

قیمت میوه شب یلدا چند؟ از انار ۱۰۰ تا سیب ۵۰ هزار تومانی

هنوز ۱۰ روز تا شب یلدا باقی مانده است اما قیمت میوه های یلدا افزایش یافته است. گفته می شود ۵۰۰۰ تن انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه برای جلوگیری از افزایش قیمت در انبارها نگهداری می شود. اما اکنون انار کیلویی در میوه فروشی های شهر به ۴۰ هزار تومان می رسد و برخی میوه فروشی ها انار را تا ۹۹ هزار تومان می فروشند.

هر سال در شب یلدا قیمت میوه افزایش می یابد. به همین دلیل ذخیره سازی امسال باید از افزایش تصاعدی قیمت جلوگیری کند. اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. ۲۰ با توجه به لیست قیمت فروشندگان نوار تا به امروز آذر (۱۴۰۲) تا ۲۷ آذر ماه (۱۴۰۲) قیمت هر کیلوگرم انار دماوند بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است. انار ساوه بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان، انار شیراز بین ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

البته از نظر رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت اکثر میوه ها مناسب است اما برای برخی قیمت ها در حال افزایش است. لیست قیمت فعلی فروشندگان بار نمایش داده می شود. پرتقال تامسون در شمال بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان و پرتقال ناول در جنوب بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. انواع نارنگی از ۱۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان به فروش می رسد. نارنگی هلو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان، نارنگی یافا بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

البته به گفته مصطفی خیناژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان استان تهران، ۵۰۰۰ تن انواع انار، کیوی، نارنگی، پرتقال، سیب و هندوانه برای شب یلدا در انبارها انبار شده است. این مقالات در روزهای پایانی ماه یعنی از ۲۷ ام می باشد آذر در بازار عرضه می شود تا قیمت ها بالا نرود. اما قیمت ها در حال حاضر بالاست. در حال حاضر ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن سیب، انار، هندوانه و … در ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار داریم.

طبق لیست قیمت باربری تا ۲۷ آذر سیب زرد لبنانی بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب قرمز لبنانی بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ ام آذر قیمت میوه های دیگر در ماه ۱۴۰۲ چقدر است؟ قیمت هر کیلوگرم موز وارداتی از ۴۰ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان است. در این بازار عمده، موز اکوادور ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، موز هندی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد. هر جعبه آناناس (۶ عدد) بین ۱.۲۰۰.۰۰۰ تا ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد.

گلابی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و گریپ فروت قرمز از ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

تعداد ارقام انگور بین ۱۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ تومان می باشد. انگور ارومیه بی دانه ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان، انگور سفید بی دانه ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. قیمت انگور قرمز بی دانه بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، انگور مهره بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان و انگور شاهرودی بین ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان است. در بازار عمده، خرمالو شمال بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و در شهریار و کن، خرمالو بین ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا