بانک و بیمه

لزوم همکاری بیشتر بانک های ایلام برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری

مهسا نظری; بازار: امروزه بسیاری از کشورها در وضعیت عدم تعادل جمعیتی قرار دارند و دائماً با مشکل کاهش بی شمار جمعیت دست و پنجه نرم می کنند.

یکی دو دهه پیش، سیاست محبوب و قابل قبول جمعیتی در کشور این بود که فرزندان کمتر به معنای زندگی بهتر است و این سیاست به تدریج در جامعه ایران جا افتاد و بخشی از فرهنگ خانواده های ایرانی شد.

این مشکل به تدریج در استان کوچک ایلام گسترش یافته است ، به طوری که امروزه جمعیت سالخورده استان جوان ایلام را تهدید می کند. در فصل بهار در آنجا با کمبود کارگر مواجه می‌شود و در زمستان به‌ویژه به دلیل مهاجرت کارگران جوان به شهرها، روستاها عملاً به خانه سالمندان تبدیل می‌شوند.

کاهش تعداد فرزندان

آمارها و منابع رسمی از کاهش زاد و ولد و تعداد فرزندان در سال های اخیر خبر می دهند و این خبر خود هشداری جدی درباره روند خزنده جمعیت استان ایلام به سمت سالمندی از جمله تاثیر و پیامدهای منفی کاهش جمعیت است. استان ایلام را تحت تاثیر قرار می دهد. وی به تغییر ساختار جمعی و به اصطلاح پیر شدن جمعیت استان و در نتیجه عدم رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد.

کارشناسان سیاست‌های غلط و برنامه‌ریزی‌های نادرست متولیان امر برای کاهش جمعیت با شعار «فرزند کمتر و زندگی بهتر» و شاید ادامه آن برای مدتی طولانی‌تر از حد معمول، دلیل کاهش زاد و ولد هستند. زوج ها و جمعیت استان.

با این حال، در تحلیل علل بی میلی بسیاری از خانواده ها به فرزندآوری، موضوع مشکلات اقتصادی و ناتوانی زوجین در تامین هزینه های زندگی اغلب مورد بحث قرار گرفت. هنگامی که با زوج های متاهل صحبت می کنید ، بسیاری از آنها مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی عدم تمایل و تمایل به فرزندان ذکر می کنند.

لزوم تسریع در پرداخت وام کودک

جمعیت و تعداد جوانان آن یکی از مهم ترین مولفه های هر جامعه است. جامعه ای با جوانان فعال بدون شک بسیار پویاتر، فعال تر و موفق تر از جوامعی است که عمدتاً از افراد مسن تشکیل شده است.

کارکنان بانک در پاسخ به پیگیری افرادی که برای اطلاع از علت عدم پرداخت وام با شعب بانک ها تماس می گیرند، اعلام می کنند که فعلا وام را متوقف کرده اند اما امکان پرداخت وجود ندارد.

از طرفی یک جامعه به کارگران جوان و خلاق نیاز دارد تا بتواند با جوامع دیگر رقابت کند. بنابراین، یک جامعه می‌تواند نیروی کار جوان برای نسل‌های آینده داشته باشد، در صورتی که نرخ زاد و ولد کافی باشد و هر مرد و زن واقعاً بتواند جایگزین خود شود. بنابراین در قانون حمایت از خانواده و جوانان برای بچه دار شدن تسهیلات ویژه ای پیش بینی شده است که با افزایش تعداد فرزندان این تسهیلات افزایش می یابد. هدف از تربیت فرزندان بر عهده پدران است.

مردم منتظر تایید مسئولان هستند

اما متاسفانه بازدیدکنندگان هر بار که به صفحه ثبت نام وام کودک مراجعه می کنند با پیامی مبنی بر عدم اعتبار بانک های استان مواجه می شوند. ظاهراً دولت هیچ برنامه ای برای سهولت در امور این منطقه ندارد و مردم در مورد اینکه آیا وام می گیرند ، تصمیم گیری نمی کنند و گیج می شوند.

به گفته شهروندان، چند ماهی است که عموم مردم برای دریافت وام فرزند اقدام کرده و پرونده را بسته اند. با وجود این همچنان منتظر پرداخت وام هستند و خبری از وام نیست.

کارکنان بانک در پاسخ به پیگیری افرادی که برای اطلاع از علت عدم پرداخت وام با شعب بانک ها تماس می گیرند، اعلام می کنند که فعلا وام را متوقف کرده اند اما امکان پرداخت وجود ندارد.

جمعیت کشور از جمله استان ایلام به سرعت در حال پیر شدن است و این در شرایطی است که به گفته مسئولان برنامه‌ریزی و اجرایی، امور به روال عادی خود ادامه می‌دهد و به همین دلیل لازم است آینده این سالمندان به مردم کمک کنند. در اسرع وقت همچنین برای کاهش نیروی کار. او به فکر کار مولد و با کیفیت و به ویژه پرداخت وام فرزند به خانواده های جامعه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا