ورزشی

ماجرای یک عکس جنجالی در دربی؛ جای زنان اینجا نیست/ فقط چند ثانیه برای اعتراض فرصت داشتیم!

با گذشت سه روز از شهرآورد ۱۰۳ هنوز اتفاقات این جلسه به پایان نرسیده است.

حالا پس از چند روز عکس اعتراضی چهار زن هوادار پرسپولیس مورد توجه قرار گرفته است. تصویری که در آن چهار دختر با در دست داشتن کاغذهایی که روی آن متن اعتراضی نوشته اند به جایگاه زنان در ورزشگاه آزادی اعتراض می کنند.

از سال گذشته که ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم های فوتبال لغو شد، ابتدا هواداران زن فوتبال در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی در طبقه اول (پشت دروازه) مستقر شدند اما پس از چند مسابقه موقعیت بدتر از قبل شد و به طبقه دوم نقل مکان کردند. دوم اینکه منتقل شدند. فضایی که تماشای فوتبال از آن منطقه بسیار سخت است و دیدن اتفاقاتی که روی یکی از دروازه ها می افتد تقریبا غیرممکن است.

این موضوع در هفته های اخیر با اعتراض هواداران زن همراه شده و حتی باشگاه پرسپولیس با ارسال درخواستی به سازمان لیگ فوتبال خواستار جایگاه بهتری برای تماشاگران زن خود شده است.

اما ظهر امروز یکی از هواداران زن پرسپولیس که در ورزشگاه دربی حضور داشت عکسی جنجالی را در اختیار خبرنگار ما قرار داد، عکسی که در آن چهار دختر با کاغذهایی در دست به موضع خود اعتراض می کنند. روی این اوراق نوشته شده است «جای بی سقف و سرد زنان، زیر سایه آفتاب و باران، آقایان مسئول، این حد کرامت زن نیست».

الهام، دختری که این عکس را برای ما ارسال کرده، می‌گوید: «می‌دانی عبور از دروازه ورودی بسیار سخت است. ما حتی نمی توانیم دستمال کاغذی را با خود به ورزشگاه بیاوریم. این کاغذها را هم داخل کیفمان گذاشته بودیم. می دانستیم به محض دستیابی به آنها با واکنش ماموران مواجه می شویم. می دانستیم که فقط چند ثانیه فرصت داریم، بنابراین به محض اینکه یکی از عکاسان برای عکس گرفتن به جایگاه زنان رفت، کاغذها را گرفتیم و مأموران بلافاصله آنها را از ما گرفتند. همه این رویدادها کمتر از ۱۰ ثانیه طول کشید، اما خوشحالم که ثبت شد.

این عکسی است که مجتبی صالح عکاس ورزشی در لحظه ای خاص گرفته است. اعتراض مدنی دختران پرسپولیسی به مکانی که برای آنها در ورزشگاه آزادی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا