بانک و بیمه

مجوز اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در شبکه بانکی صادر شد

به گزارش افق میهن، سیدمحمدمهدی احمدی گفت: پس از صدور مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و در راستای بهره برداری از توانمندی های بازار سرمایه، مجوز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری املاک امین شهر صادر و صادر شد. فعالیت های آن در روزهای آینده انجام خواهد شد. به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی افزود: در راستای اقدامات این بانک در اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون برای رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور و همچنین دستیابی به نوآوری در بخش خدمات و ایجاد دارایی و .» واگذاری املاک مطلوب و قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری بانک شهر. املاک امین شهر یکم متعلق به بانک شهر اولین صندوق املاک در شبکه بانکی کشور شد که مجوز پذیره نویسی خود را دریافت کرد و در روزهای آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

احمدی گفت: مدل اصلی این صندوق مشابه سایر صندوق های سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران با خرید سهام سرمایه گذاری از سود بازار املاک بهره مند می شوند و همه افراد از مزایای این صندوق ها مانند ارزش افزوده پروژه بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: سود صندوق از دو منبع ارزش افزوده قیمت املاک و اجاره واحدها تامین می شود به طوری که تمامی املاک صندوق در زمان تعیین شده اجاره داده می شود و مبالغ اجاره نیز از این محل اخذ می شود. به اجاره، این املاک به طور منظم ارزش گذاری و ارزش گذاری می شوند و سود حاصل از تجدید ارزش سرمایه گذاری املاک به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: صندوق های املاک از جمله ابزارهای سرمایه گذاری کارآمد هستند و مورد استقبال سرمایه گذاران کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، هند و سنگاپور قرار گرفته اند و کارشناسان اقتصادی معتقدند این صندوق ها پتانسیل بالایی دارند و به زودی جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص خواهند داد. . در کشور پیدا خواهد کرد.

احمدی ادامه می‌دهد: «امکان سرمایه‌گذاری حداقلی در املاک از سوی همه اقشار جامعه»، «مشارکت سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از افزایش ارزش‌گذاری املاک و سود حاصل از اجاره و فروش املاک»، «مشارکت سرمایه‌گذار از طریق مدیریت حرفه‌ای». لیزینگ املاک، “محافظت از سرمایه گذار در برابر تکانه های تورمی به اقتصاد”، “ارزش اموال غیرمنقول به صندوق تحت بررسی دقیق کارشناسان رسمی حقوقی”، “استفاده از مزایای نقدینگی بازار سرمایه در مقایسه با سرمایه گذاری های مستقیم واقعی”. املاک با توجه به مزایا و ویژگی های صندوق سرمایه گذاری املاک امین شهر یکم شامل «رکن بازرگان»، «معافیت مالیاتی کلیه درآمدهای حاصل از سهام صندوق» و «امنیت سرمایه گذاری و شفافیت عملیات صندوق و انتشار کلیه گزارشات صندوق در صندوق است. و وب سایت کدال». .

مدیرعامل بانک شهر در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و اعلام آمادگی شرکت ارزی ایران برای انجام مقدمات پذیره نویسی و اجرای معاملات واحدهای سرمایه گذاری سرمایه گذاری املاک امین شهر. صندوق، اشتراک طبق روش با قیمت قطعی (قیمت اسمی ۱۰۰۰۰ ریال) عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا