اخبار اقتصاد ایران

مجوز دولت به مناطق آزاد برای واردات خودروهای جدید با سقف ۲۰ هزار دلار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از مصوبه دولت برای واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد خبر داد و گفت: برای هر خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می شود، مجوز واردات یک خودرو به منطقه آزاد داده شده است. با سقف ۲۰۰۰۰ تومان

افق میهن، حجت الله عبدالمالکی گفت: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو قسمت واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد تقسیم می شود.

وی یادآور شد: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو حوزه را تصویب و ابلاغ کرده است و هم اکنون امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت هزینه های قانونی و تبدیل آنها به پلاک ملی وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه بحث دوم مربوط به واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد است، ادامه داد: مصوبه این موضوع حدود ۲ هفته پیش از سوی هیئت وزیران ابلاغ شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بر این اساس خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار می توانند وارد مناطق آزاد شوند و خودروهای احتراقی نیز به ازای هر خودرویی که وارد منطقه آزاد می شود، یک خودرو مجاز هستند. از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می شود. با سقف ۲۰ هزار تومان بر اساس مصوبه هیأت وزیران داده می شود.

عبدالمالکی افزود: کار قانونی واردات خودرو به پایان رسیده و شرکت های واجد شرایط می توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا