بانک و بیمه

مرکز مبادله ایران، مرجع مبادلات ارزی و اعلام قیمت رسمی| بازار غیر رسمی محدود می‌شود

به گزارش افق میهن، علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در مراسم رونمایی از تامین مالی ارزی طرح های اقتصادی کشور با انتشار اولین اوراق ارزی کشور در مرکز مبادلات ایران اظهار داشت: فعالیت های این مرکز به شرح زیر است. بر اساس دو دارایی مالی: ارز و طلا. از آنجایی که نوسانات و تغییرات قیمتی این دو دارایی بر تعداد زیادی از افراد جامعه تاثیر می گذارد، ثبات قیمت ها زیر نظر مدیران اقتصادی کشور است که مشکل از منشاء ایجاد و راه اندازی این مرکز بوده است.

وی با اشاره به اهمیت مرجعیت رسمی در بازارهای مالی، تصریح کرد: در بازار ارز و طلا اختیار رسمی برای اعلام قیمت نداشته ایم، اما راه اندازی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران منجر به ایجاد یک مرکز شد. برای مرجع معاملات و مبادلات ارزی و اعلام قیمت رسمی.

سعیدی با اشاره به اینکه ایجاد اطمینان در بازار ارز وظیفه مرکز مبادلات ارزی است، گفت: فعالان اقتصادی نیازهای ارزی خود را دریافت می کنند و مردم نیازهای واقعی و مصرفی خود را به صورت رسمی از مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران دریافت می کنند و این موارد است. مقدمه ای برای ایجاد بازار قانونی هستند. مرجع اصلی مبادلات رسمی و قیمت رسمی پول ملی الزامی و رسمی است.

وی افزود: در دهه های گذشته بازار غیررسمی مرجع قیمت ارز کشور شده است و بخش زیادی از مشکلات بازار ارر ناشی از بازار غیررسمی آن بوده و مشکلات زیادی در این زمینه برای کشور به وجود آمده است. . ” کسب و کار. اما با افزایش حجم معاملات رسمی در بازار ارز و کاهش مستمر حجم بازار غیر رسمی می توان بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد.

مدیرعامل مرکز صرافی ایران در ادامه توضیح داد: در آیین نامه و اساسنامه این مرکز آمده است که نیاز واقعی به پول چه در بخش های خدماتی و چه در سایر بخش ها به طور رسمی از طریق این مرکز تامین می شود. قیمت رسمی بازار ارز نیز از طریق مرکز مبادلات ارزی تعیین می شود. قیمت واحد می تواند هر لحظه به فعالان اقتصادی و مردم آرامش دهد. ماموریت مرکز مبادلات رفع بلاتکلیفی و بلاتکلیفی مردم در بازار ارز است که امیدواریم بتوانیم این وظیفه را با موفقیت انجام دهیم.

به گفته سعیدی تامین مالی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از طریق اوراق ارزی اقدام بسیار مناسبی است و این مدل تامین مالی در مرکز مبادلات ارزی ادامه خواهد داشت. همچنین نرخ سود اوراق ارزی ۶ درصد سالانه و به یورو است و تا دو ماه آینده ۱۰۰ میلیون یورو دیگر نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا