ترندهای روز

مطالعه جدید: داروهای فشار خون خطر شکستگی استخوان در افراد مسن را دو برابر می‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

کارکنان بهداشت بر توجه بیشتر به افراد مسن که شروع به مصرف داروهای فشار خون معمولی می کنند، تاکید دارند. یک مطالعه جدید نشان داده است که احتمال افتادن پس از شروع درمان بیش از دو برابر بیشتر است!

همه ما زمانی که خیلی سریع از جای خود بلند می شویم، لحظه ای سبکی ناخوشایند را تجربه کرده ایم. اما برای سالمندانی که به تازگی داروهای فشار خون دریافت کرده اند، عوارض جانبی سرگیجه، بدون نظارت دقیق، می تواند کشنده باشد.

تقریبا نیمی از شکستگی‌های لگن در افراد مسن باعث ایجاد یک سری مشکلات سلامتی می‌شود که منجر به مرگ زودرس در عرض ۱۲ ماه می‌شود.

عدم تعادل، بزرگترین علت شکستگی

در مطالعه ای که روی نزدیک به ۳۰۰۰۰ سالمند انجام شد، محققان دریافتند که داروهای رایج فشار خون می توانند باعث سرگیجه ناگهانی شوند. این سرگیجه در اثر حمله موقت فشار خون پایین ایجاد می شود و افراد را در برابر مشکلات تعادل آسیب پذیرتر می کند.

Chintan Dev گفت: «این گونه بیماران به نظارت دقیق نیاز دارند، به ویژه زمانی که درمان شروع می شود. مراقبان داروهای فشار خون را بسیار کم خطر می دانند و این برای همه بیماران صادق نیست.

پیشگیری از خطرات احتمالی داروهای فشار خون

داده‌های ۲۹۶۴۸ بیمار سالمند در مراکز مراقبت از سالمندان که در ۳۰ روز پس از شروع دارو دچار شکستگی‌های لگن، لگن، استخوان بازو، رادیوس یا اولنا شدند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان دریافتند که پس از تنظیم متغیرهای کمکی، خطر شکستگی ۳۰ روزه پس از شروع داروهای فشار خون ۵.۴ در هر ۱۰۰ نفر در سال بود. برای کسانی که از دارو استفاده نمی کردند، خطر کمتر از نصف، به ۲.۲ نفر در سال بود.

برای افراد مبتلا به زوال عقل یا فشار خون سیستولیک بالا، این خطر نیز بالا بود. اما بیمارانی که سابقه اخیر مصرف داروهای فشار خون نداشتند بدترین نتایج را داشتند.

دیو می‌گوید: «شکستگی‌های استخوان اغلب منجر به پرستاری از بیماران در خانه می‌شوند. تقریباً ۴۰ درصد از کسانی که از شکستگی لگن رنج می برند در سال آینده خواهند مرد. “بنابراین واقعاً نگران کننده است که متوجه شویم دسته ای از داروها که توسط ۷۰ درصد ساکنان خانه سالمندان استفاده می شود، خطر شکستگی استخوان را بیش از دو برابر می کند.”

در حالی که این مطالعه اهمیت داروهای نجات دهنده فشار خون را نادیده نمی گیرد، محققان می گویند که باید به کسانی که به تازگی درمان را شروع کرده اند توجه بیشتری شود. مداخله در پاییز در نهایت می تواند زندگی را نجات دهد.

دیو گفت: “مراقبان نمی توانند تعادل درستی بین خطر و درمان برقرار کنند، اگر اطلاعات دقیقی در مورد خطرات نداشته باشند.” امیدوارم این مطالعه به آنها اطلاعاتی بدهد تا بهتر به بیمارانشان خدمت کنند.”

حدود ۲.۵ میلیون آمریکایی در خانه های سالمندان یا تسهیلات زندگی کمکی زندگی می کنند. محققان امیدوارند این مطالعه نیاز به حمایت بهتر را برای اطمینان از کاهش خطر مرگ در بزرگسالان آسیب پذیر نشان دهد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا