خودرو

معرفی خودرو فونیکس FX | امکانات این خودرو وارداتی را ببینید


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: یکی دیگر از خودروهای چینی فونیکس اف ایکس است. نام اصلی Phoenix FX Omuda 5 است.این خودرو یک کراس اوور کوچک است. خودروی فونیکس اف ایکس از الگوی طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات چری بهره می برد. در زیر به بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم.

ظاهر توسط Phoenix FX

در نگاه اول، واضح است که چری می خواهد در خط مقدم طراحی آینده نگر باشد. طراحی تهاجمی با جلوپنجره ستاره الماس یکپارچه آغاز می شود و با خطوط خمیده و خشن در کناره ها و عقب خودرو ادامه می یابد. در نهایت نمای عقب با طراحی فست بک و چراغ های LED ماتریسی ما را به یاد سبک خودروهای اسپرت آئودی می اندازد. جلوی خودرو از روند امروزی پیروی می کند که شامل جلوپنجره بزرگ با طراحی خاص و چراغ های دو تکه مجزا می شود و می توان گفت الان جذاب است اما تا کی جذاب باقی می ماند؟!

Phoenix FX بیشتر جذابیت بصری خود را مدیون ترکیب رنگ منحصر به فرد خود است. این خودرو به طور هوشمندانه ای از رنگ قرمز در قسمت بیرونی آن اضافه شده است. این رنگ به خوبی با سفید و خاکستری، دو رنگ اصلی Phoenix FX ترکیب می شود. بیشتر رنگ قرمز از کناره قابل مشاهده است. به خصوص روی درپوش آینه ها، رکاب های جانبی و چرخ های ۱۸ اینچی مشکی براق و کالیپرهای ترمز.

مشخصات فنی Phoenix FX

در حالی که Phoenix FX با ظاهر جسورانه و طراحی داخلی چشمگیر خود در نگاه اول تاثیر خوبی بر جای می گذارد، تجربه رانندگی نشان می دهد که در مقایسه با رقبای کره ای و ژاپنی خود عملکرد متوسطی دارد. تجربه رانندگی جایی است که اکثر خودروهای چینی در مقایسه با رقبای کره‌ای خود کوتاهی می‌کنند، اما نمی‌توان چنین چیزی را برای فونیکس FX گفت. این خودرو دارای پلت فرم T1X مشابه تیگو ۸ پرو است و نوید دینامیک رانندگی و عملکرد خوب را می دهد.

درجه Premium Phoenix FX از موتور ۱.۶ لیتری TGDI و گیربکس ۷ سرعته DCT و درجه عالی از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۹ سرعته CVT استفاده می کند. همانطور که انتظار می رفت، تجهیزات Premium 197 اسب بخار قدرت تولید می کند که از تجهیزات عالی با ۱۵۶ اسب بخار پیشی می گیرد.

ماشین فینیکس اف ایکس

کابین فینیکس FX

فضای داخلی Phoenix FX به اندازه نمای بیرونی چشمگیر است و به جرات می توان گفت که اکثر مردم آن را دوست خواهند داشت. کابین در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار کیفیت خوبی ارائه می دهد، اما باید توجه داشت که این خودرو در اصل یک خودروی مقرون به صرفه (در چین) است. با این حال، وقتی وارد فضای داخلی خودرو می شوید، یک جفت صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان D شکل و کنسول وسط اولین مواردی هستند که توجه را به خود جلب می کنند و می توان گفت که طراحی این یکی خودروهای حاوی عناصر است. که در خودروهای ژاپنی یا کره ای یافت می شوند گران تر محسوب می شوند.

وقتی پشت فرمان می‌نشینید، احتمالاً تحت تأثیر تناسب داخلی قرار خواهید گرفت. فضای داخلی کابین از مواد زیبا و متنوع ساخته شده است. عناصر برنزی چشمگیر روی درها و کنسول مرکزی با ظاهری فلزی حس لوکس بودن را منتقل می کند. روکش چرم مصنوعی به اندازه کافی با کیفیت است و صندلی ها راحت و ارگونومیک طراحی شده اند.

کنترل های لمسی تهویه مطبوع به خوبی در طراحی کابین ادغام شده اند و می توان از آنها برای تنظیم دمای کابین استفاده کرد. با لمس هر یک از نمادها، منوی آب و هوا ظاهر می شود.

فضای ردیف دوم مشابه فضای ردیف عقب کراس اوورهای کوچک است. به عنوان یک بزرگسال ۱۸۰ سانتی متری می توانید راحت بنشینید، اما فضای پای زیادی ندارید. امکانات رفاهی ردیف عقب، همانطور که انتظار می رود، شامل دریچه های عقب، یک درگاه USB و یک جفت دریچه می شود. صندوق عقب حدود ۲۹۲ تا ۳۶۰ لیتر گنجایش دارد. این اتاق به اندازه کافی برای یک خانواده کوچک مناسب است.

راحتی و امنیت از Phoenix FX

کابین Chery Omuda 5 یکی دیگر از نقاط قوت Phoenix FX است. در اینجا گزینه های راحتی و ایمنی متعددی را خواهید یافت. در زیر صفحه نمایش، پنل کنترل تهویه مطبوع قرار دارد که تا کنسول مرکزی امتداد دارد و پد شارژ بی سیم نیز در همان قسمت قرار دارد. همچنین اهرم دنده معمولی را خواهید یافت که با دکمه ها و کنترل های متعدد احاطه شده است، و همچنین یک دسته چرمی با محفظه خنک کننده، ایده آل برای خنک کردن نوشیدنی ها و تنقلات. علاوه بر این، فضای داخلی به ویژگی های برجسته ای مانند سیستم روشنایی محیط، سانروف، سیستم hi-fi درجه یک سونی با ۸ بلندگو و صندلی های اسپرت با روکش چرمی با تهویه و تنظیم الکتریکی مجهز شده است. در ردیف عقب صندلی ها با روکش چرمی و دریچه های مخصوص تهویه هوا و درگاه شارژ USB برای سرنشینان عقب تعبیه شده است.

قیمت خودرو فونیکس اف ایکس

۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا