اخبار بورس

منطقه آزاد انزلی؛ قطب گردشگری شمال کشور/ ماموریت ویژه منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری است

سخنگوی منطقه آزاد انزلی گفت: ماموریت ویژه ما در منطقه آزاد تجاری انزلی با وجود دریای خزر ورزش و تفریحات آبی منحصراً در حوزه گردشگری است.

مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و سخنگوی منطقه آزاد انزلی در گفتگو با افق میهنوی در خصوص ظرفیت های این منطقه گفت: منطقه آزاد تجاری انزلی یکی از قطب های گردشگری شمال کشور محسوب می شود که سالانه میزبان ده ها میلیون بازدید کننده و گردشگر است.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت های بوم گردی و ساحلی و همچنین ظرفیت تجاری منطقه آزاد تجاری انزلی، این امر بسته گردشگری ما را نیز تقویت کرده است. در این مدت نمایشگاه ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری را آماده کرده ایم که از این تعداد ۳۰ بسته انحصاری شامل گردشگری است و در اختیار عموم قرار گرفته است که به سرمایه گذاران علاقه مند و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارائه می شود.

کاظمیان در همین راستا ادامه داد: غرفه ما در این نمایشگاه با معماری خاص گیلان طراحی شده است که میراث و فرهنگ گیلان را نشان می دهد. در این غرفه با معماری خاص گیلان ضمین میزبان بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران هستیم.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی با اشاره به مزیت رقابتی منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد فعال و اولین منطقه آزاد شمال کشور در مرکز ثقل منطقه آزاد انزلی قرار دارد. جمعیت کشور علاوه بر این، این منطقه نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت ایران است که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت کشور در فاصله ۴ ساعته قابل دسترسی است. امکانات و زیرساخت های این منطقه برای عموم مردم طراحی شده است. منطقه آزاد را با شعار «منطقه برای همه ایرانیان» راه اندازی کردیم و برای عموم آزاد است.

مدیر روابط عمومی آزاد انزلی با اشاره به چالش های پیش روی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: رویکرد مناطق آزاد در مناطق سرمایه گذاری تسکینی است. این اتفاق با روی کار آمدن دولت سیزدهم رخ داد. منطقه آزاد تعطیل و هزار بسته سرمایه گذاری در ابتدای سال توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه شد. علاوه بر این، هر منطقه آزاد مأموریت ویژه ای دریافت کرد.

وی تصریح کرد: ماموریت ویژه ما در منطقه آزاد تجاری انزلی با وجود دریای خزر ورزش و تفریحات آبی منحصراً در حوزه گردشگری است. لازم به ذکر است بزرگترین آکواریوم کشور در آزاد انزلی ساخته شده است. منطقه تجاری.

کاظمیان افزود: علاوه بر بازار و فضای امنی که سازمان منطقه آزاد فراهم می کند، منطقه آزاد به عنوان یک قطب معرفی شد. امسال بیش از ۱۱ میلیون نفر از این منطقه بازدید کردند. پیش بینی ما این است که این تعداد در نوروز افزایش چشمگیری داشته باشد.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی گفت: ما در سازمان منطقه آزاد خود را برای نوروزی متفاوت آماده می کنیم. نوروز امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است و با برگزاری جشن هایی در قالب «بهار در بهار» آماده حضور همه مردم ایران در منطقه آزاد تجاری انزلی خواهیم بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا