ورزشی

منچستری‌ها بدون سرالکس، روز خوش ندارند؛ چرا یونایتد نتیجه نمی‌گیرد؟

منچستری ها که روزهای عجیبی را سپری می کنند در ادامه ناکامی های بی پایان خود بار دیگر در دیداری مهم شکست خوردند تا امید شیاطین سرخ برای ادامه حضور در رقابت های اروپایی در این فصل بر باد رفته باشد.

در حالی که منچستر در اولترافورد به مصاف رقیب دیرینه خود بایرن مونیخ می رفت، تنها ۳ امتیاز توانست امیدهای این تیم را برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا زنده نگه دارد.

اما شاگردان اریک تن هاگ از همان ابتدای مسابقه نشان دادند که قدرتشان به حریف آلمانی نمی رسد و جانی برای گلزنی مقابل بایرن مونیخ ندارند. پس از شکست ۱-۰ یونایتد، آنها پس از بایرن، کپنهاگ و گالاتاسرای در رده چهارم جدول قرار گرفتند، بدون اینکه حتی راهی به لیگ اروپا پیدا کنند.

بایرن و کپنهاگ به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا رفتند و این تیم ترکیه ای در ادامه فصل در لیگ اروپا بازی خواهد کرد.

پس از این مسابقه، هواداران منچستر شروع به ترند هشتگ Ten Hogout در شبکه های مجازی کردند و خواستار اخراج هلندی شدند. این در حالی است که شیاطین سرخ شهر منچستر از زمان جدایی الکس فرگوسن روز خوبی ندیده اند و نه توانسته اند در لیگ قهرمانی کسب کنند و نه در لیگ قهرمانان اروپا موفق عمل کرده اند.

تنها افتخار اروپایی منچستریونایتد بعد از فرگوسن قهرمانی لیگ اروپا با ژوزه مورینیو است و قبل و بعد از آن هواداران این تیم پرافتخار موفق به کسب افتخار نشده اند.

هواداران منچستر نیز از بلاتکلیفی باشگاه خود عصبانی هستند. مدت هاست شایعاتی مبنی بر فروش باشگاه انگلیسی به مالکان جدید شنیده می شود، اما هر بار این مالکان آمریکایی هستند که از نهایی شدن این قرارداد خودداری می کنند. پیش از این از قطری ها و همچنین سر جیمز رتکلیف، مرد ثروتمند بریتانیایی به عنوان گزینه های احتمالی نام برده می شد، اما هیچ یک از این شایعات به واقعیت تبدیل نشد.

این وضعیت باعث شده تا بسیاری از هواداران منچستر خانواده آمریکایی گلیزر که مالک این باشگاه هستند را مقصر بدانند. فابریزیو رومانو گزارشگر معروف فوتبال جهان پیش از این از رد پیشنهاد نجومی قطری ها برای خرید این باشگاه توسط گلیزرها خبر داده بود.

اریک تن هوگ که قبل از آمدن به منچستر با آژاکس عملکرد خوبی در انگلیس داشت، نتوانسته موفقیت چندانی کسب کند و نتایج سینوسی یونایتد تحت هدایت این بازیکن هلندی باعث شده است که بسیاری در شایستگی او برای ادامه حضور در این تیم تردید کنند. نیمکت این تیم آخرین قهرمانی و حتی حضور منچستر در فینال به دوران الکس فرگوسن برمی گردد و پس از بازنشستگی وی، شیاطین سرخ تنها دو بار افتخار حضور در مرحله یک چهارم نهایی تیم خود را تجربه کرده اند و قرمزها نتوانسته اند تکرار آن دوران باشکوه الکس فرگوسن.

با وجود انتقاداتی که از عملکرد سرمربی منچستر می شود، نباید از لیست بلندبالای مصدومان این تیم به راحتی گذشت. در دیدار شب گذشته هری مگ وایر و لوک شاو به این لیست بلندبالا اضافه شدند تا منچستر در آستانه بازی آبرومندانه و حساس یکشنبه مقابل لیورپول در لیگ برتر ۱۰ مصدوم داشته باشد. آن مسابقه غایب خواهد بود.

شکست سه شنبه شب منچستر در اولتفورد مقابل بایرن هفتمین شکست خانگی قرمزها در سال جاری بود. آماری بی سابقه که به تنهایی وضعیت آشفته این تیم محبوب انگلیسی را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا