اخبار اقتصاد ایران

میزان معافیت‌ مالیاتی حقوق‌بگیران و اصناف در سال آینده اعلام شد

بر اساس متن نهایی لایحه بودجه سال آینده، معافیت مالیاتی حقوق بگیران به ۱۲ میلیون افزایش یافته و معافیت درآمدی سالانه برای مشاغل و درآمد اجاره املاک به ترتیب ۷۵ و ۵۷ میلیون تومان تعیین شده است.

افق میهن به نقل از ایسنا، اول آذر قسمت اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی، سقف نقل و انتقال دارایی های سرمایه ای، سقف نقل و انتقالات مالی. دارایی ها، منابع هدفمندی یارانه ها و مفروضات پیش بینی منابع و مصارف بودجه به مجلس ارائه شد. رئیس جمهور با حضور در مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده صحبت کرد.

اما بر اساس اعلام مسئولان در متن نهایی که دیروز تقدیم مجلس شد، تغییراتی ایجاد شده که گفته می شود به نفع حقوق بگیران است. رئیس جمهور روز گذشته در مجلس درباره افزایش درآمدهای مالیاتی توضیح داد که این افزایش مالیات برای حقوق بگیران نیست، بلکه برای کسانی است که فرار مالیاتی دارند و از سوی دیگر تلاش کرده اند از کسانی که دارایی هنگفت هستند مالیات بگیرند. درآمد دارد و مالیات نمی پردازد. .

وی همچنین تاکید کرد که مبنای مالیاتی جدیدی در بودجه وجود ندارد و آنچه وجود دارد برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

بر این اساس در متن اولیه لایحه بودجه سال آینده ابتدا آذر منتشر شد، سقف معافیت مالیاتی سالانه ۱۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۱۰ میلیون تومان بود. اما با توجه به انتقادات مطرح شده در خصوص بار افزایش مالیات بر حقوق بگیران، چند روز بعد رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان، کارمندان و مشاغل و مشاغل به تصویب رئیس جمهور رسیده است. و در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت افزایش یافت. ماهانه افزایش خواهد یافت.

اکنون به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرو دستور رئیس جمهور، معافیت مالیاتی حقوق بگیران در لایحه بودجه سال آینده به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین معافیت درآمدی سالانه مشاغل و درآمد اجاره املاک به ترتیب به ۷۵ و ۵۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

من باید بگویم؛ پیش از این سقف معافیت مالیاتی مشاغل و مشاغل ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و درآمد اجاره املاک نیز ۴۵ میلیون تومان تعیین شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا